Chevrolet Caprice 1990


Klikkaamalla pikkukuvia näet ne suurempina.

Tiedot:
Merkki: Chevrolet
Malli: Caprice Classic STW, vm. 1990
Tekniikka: Olds 307+TH 200 4R
Omistaja: Make
Tarina:

26.5.2008
Auto on rekisteröity ruumisautoksi 30.10.1990 ja se toimi oriveteläisen hautaustoimiston palveluksessa kesään 2002, jonka jälkeen hautaustoimiston omistaja rekisteröi auton 8 henkilön henkilöautoksi. Hän myi auton noin vuotta myöhemmin Heinolaan, josta vaimoni Birgit osti sen 1.9.2005. Auto on kertaalleen edellisen omistajan toimesta maalattu. Maalarilla on selvästi ollut homma hallussa, vielä, kun olisi ollut pölytön maalaustila.

Autoon tehtiin syksyllä 2005 täydellinen ruosteenestokäsittely ja Eero Kumanto taiteili konepeltiin, "keulapalaan", etulokasuojiin ja takaoveen hienot pinstripet. Valkosivurenkaat ja kiiltävät vanteet oli myös pakko saada.

Auto on toiminut meillä ympärivuotisena käyttöautona, mutta tulevaisuudessa olisi tarkoitus jättää se pelkästään kesäkäyttöön. Viime vuoden syyslomareissussa takakylki sai pari ikävää naarmua ja onpa siihen muutama ruostekukkakin paikkansa löytänyt. Jossain vaiheessa olisi takoitus ainakin osittain laittaa maalaus uusiksi. Suunnitelmissa olisi lisää straippeja, liekkimaalausta ym. mukavaa, mutta tilinsaldoa katsellessa ne saa nyt toistaiseksi odottaa tulemistaan, kun itsellä ei ole paikkaa eikä taitoa niitä tehdä. Vaikka monesta paikasta olen lukenut/kuullut turhanpäiväisistä saastelaitteista, kattotelineestä ja äänenvaimentimesta, niin tästä yksilöstä ne löytyy ja tulee löytymään vielä tulevaisuudessakin.

31.8.2010
Kevättalvesta 2009 auton helmalistat poistettiin ja kylkien kolhut sekä listojen alle pesiytyneet korroosiovauriot korjattiin. Chevrolet sai myös kylkiinsä uuden kiiltävänmustan maalin. Saman vuoden keväällä madallettiin alustaa Belltechin 2" madaltavilla olka-akseleilla ja lyhyemmillä takajousilla. Etujouset ja iskunvaimentimet uusittiin myös. Takajousitusta jykevöittämään hankittiin AirLift ilmapussit, jotka tätä kirjoitettaessa ovat vielä asentamatta. Vanteiksi vaihtui alkuperäisen kokoiset Cragar Chrome Smoothie:t valkosivurenkailla ja Luottostraippari E. kumanto taiteili koukeroita lisää pilareihin, peileihin ja oviin. Lisäksi ostin Ameriikasta billet-etusäleikön ja Hämeenlinnasta ketjuratin piristämään ulkonäköä. Iskunvaimennusta täytyy parannella ja koko auto ylimaalata jossain vaiheessa, mutta siitä lisää sitten joskus. Ehkä.

Kuva ja teksti: Make

viimeisin päivitys: 21.01.18

www.ruumisauto.fi
2006-2018 © All rights reserved