Chevrolet Chevelle Malibu STW 1964


Klikkaamalla pikkukuvia näet ne suurempina.

Tiedot:
Merkki: Chevrolet
Malli: Chevelle Malibu Stw, vm. 1964
Tekniikka: 319 (porattu 305 ruiskukansilla) V8, th700r4 ja alkuperäinen perä (väl.suhde n. 2,89?)
Omistaja: mke77
Tarina:

Kyseessä on origineeli Hämeenlinnan (tai Riihimäen en muista enää) ruumari. Suora kutonen (3.2) ja 3-vaihteinen manuaali rattikarahkalla oli alumperin voimakonepakettina! Rumpujarrut joka nurkassa, eikä tehostinta! Ei myöskään mitään turhia ohjaustehostimia!! Alunperin kaikkein "tyhjin" malli, koska pyyhkijässäkään ei ole ollu kuin 2 nopeutta. Ainoa niinsanottu "herkku", mikä autossa on alunperin ollut, on takaluukun ikkuna sähkötoimisena. Tosin sekin on poistettu vastaavan farkku-Buickin luukun tieltä, koska se sopii auton henkeen paremmin (ja orkkis on tietysti ollut umpimätä). Alunperin sohvapenkki edessä, nykyään kuppipenkit ja takana alkuperäinen "linkku/kääntöpenkki, joka on verhoiltu uudelleen mustaksi!

Auto on palvelusvuosien jälkeen ollut jossain, jonka jälkeen harrastajat "on tehny" sitä jonkinlaisella menestyksellä (eli hitsttu ihan v***sti ja joskus joku "kylkipusu" on oikaistu b-pilarin kohdalta)... Auto on käyty läpi jotakuinkin kaikkialta. Runko, kori, sisusta, ikkunat (uusi tuulilasi, mustat pleksit takasivuikkunoiksi) ja kaikki turha pois. Ja vielä jotkut takavalot, joista tarina kertoo, että ne olis vanhoista VR:n tasoristeyssulkupuomeista?? Ne olis kyllä tarkoitus vaihtaa alkuperäisiin (ja mun mielestä hienompiin).

Autoahan on alunperin rakenneettu kilvanajoa silmälläpitäen, koska mulle tullessaan verhoilua ei ollu kuin penkit ja kojetaulun päälinen. Kojetaulun päälinenkin oli edellisen omistajan jäljiltä, jos oikein muistan (ostin auton 6,5 vuotta sitten Salosta). Takaluukussa on iskarin päissä lattiassa luukut, mitkä kielii että paikallaan on ollut jonkin sortin "säädettävät" iskarit ja akku on siirretty entiseen varapyörän paikkaan. Kaikki sähköt uusittu nätillä punaisella johdolla (on sentään merkattu numeroin)... Jossain 1994-97 aikakortilla mun muistaakseen oli ajettu joku 14,2 varttimailiaika (jos oikein muistan?), jonka jälkeen auto oli V8 makasiinissa myynnissä, mistä minua edeltävä omistaja sen sit bongas...

Kuvat ja teksti: mke77

viimeisin päivitys: 15.10.07

www.ruumisauto.fi
2006-2015 © All rights reserved