Kirjoittaja Viesti

<  Projektien esittely  ~  Volvo 245 GL Begravningsbil

ViestiLähetetty: Ke 11.4.2007 9:49
AvatarViestit: 423Paikkakunta: HelsinkiLiittynyt: Pe 24.11.2006 10:37
saul kirjoitti:
Oma alkaa tuntumaan sellaiselta haihattelulta, joka ei tule koskaan valmistumaan... :roll:
Jotenkin mullakin on samanlainen fiilis :D :D



_________________
-´68 Jopo & HSL:n julkinen liikennekalusto
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Pe 20.4.2007 6:56
AvatarWebmasterViestit: 1697Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Yleisö on käymässä malttamattomaksi! Asuuko koko porukka tallilla Volvoa laittamassa niin, etteivät ehdi edistystä raportoimaan? ;)



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Pe 20.4.2007 10:25
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
saul kirjoitti:
Yleisö on käymässä malttamattomaksi!


Hold your hearses... Here comes.

Lyhyt kuvasarja takakaaren evoluutiosta. Before...

Kuva

Kuva

Kuva

In between...

Kuva

Kuva

And after.

Kuva

Kuva

Ja vielä toinen puoli...

Kuva

Tulevaa konttoria...

Kuva

Ja lattioita...

Kuva

Kuva

Kuva

Pakoputkille on tehty lattiaan tilaa ja kardaanitunnelia on nostettu, jotta alusta sietäisi tarvittaessa myös tontittamisen. Nimimerkillä ilmajousitus olis rok.

Koria tinataan, kitataan ja maalataan. Perä on niputettu lukon kanssa, koneessa on vielä jotain pientä kasaamatta. Kokoonpanoa...

Vappuna ajellaan!


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Su 22.4.2007 13:19
AvatarWebmasterViestit: 1697Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Kova on tahti, mutta pitää ollakin kun on viikko vappuun aikaa. :)

Pitää varmaan tilata vähän tuollainen samantyyppinen takakaariremontti omaan ruumisautoon. Siellä nimittäin näyttää tältä:

Kuva



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Su 22.4.2007 15:24
AvatarModeraattoriViestit: 553Liittynyt: Su 11.3.2007 15:54
ootkos vetänyt noi hitsit langalla? hyvän näköistä jälkeä.



_________________
vainaja.bandcamp.com

'83 chevy caprice stw 305+th350
('83-'89 raatovankkurina)
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 26.4.2007 2:37
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Juha kirjoitti:
ootkos vetänyt noi hitsit langalla? hyvän näköistä jälkeä.


Tänks! Tarkoitat noita "pistehitsejä"? Joo, migillä tuo on hitsattu koko auto. Reunat on rei'itetty lävistämällä ja hitsattu langalla umpeen. Eihän se lopputulos oikein aidon pistehitsin veroinen ole, mutta ajaa asian noissa lattioissa. Koko vessan hitsaamiseen on nyt mennyt pari pulloa kaasua ja jotakuinkin kahdeksan kiloa lankaa? Vai mites se meni, oi statistiikkaguru?

Auto laskettiin hetki sitten omille akseleilleen ja pyörille ekaa kertaa pariin kuukauteen. Eli akselit on alla, jarrut melkein valmiit. Moottori on läjässä, nostetaan paikalleen huomenna tai perjantaina. Perjantaina se jokatapauksessa pitäsi saada jo tulille.

Lisäksi laitteen keulan ilme on parasta aikaa kokemassa pientä muodonmuutosta. Alkuperäinen kakkospätkän keula kun ei oikein mitenkään päin miellyttänyt kenenkään silmää, joten sille piti tehdä jotain. Yhtiömme taiteellinen johtaja, jäsen J. onkin pari viimepäivää ahkeroinut uuden maskin kimpussa. Laitetaan sitten kuvia tulemaan jahka ilme hahmottuu. Sen verran voidaan toki kertoa, että mitään alkuperäisiä osia maskista ei tule löytymään, ei sen enempää vilkkuja, umpioita, maskia kuin puskuriakaan. :skulllol:

Ensimmäinen oikea vastoinkäyminen tähän mennessä tapahtui eilen vaihteiston kanssa, kun protoilin rattivaihdemekanismia paikalleen. Laatikosta hukkui pykälät, eli siirtäjäakseli pyörii valtoimenaan ilman tuntoa... Täytyy avata pohja ja katsoa mitä siellä oikein tapahtui. Jos jotain hajosi oikeasti niin ei auta, täytyy sitten vaan hakea varastosta toinen aski tilalle. Mutta tuota lukuunottamatta on mennyt oikein hyvin, jos ei muita ihmeitä tule niin vappuna ajellaan! (ja matalalla... :twisted: )


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 26.4.2007 11:02
Viestit: 4Liittynyt: La 21.4.2007 11:01
Taiteellinen johtaja J:kin sai itsestään irti ja kirjautui foorumille.

Innostus oli valtava kun saimme auton omille pyörilleen. Se antaa lisää puhtia loppurutistukseen. Sitä kyl tarvitaan nimittäin kun aamuyöllä katteli jätkän naamoja abc:llä, ni aika kalman kalpealta jokainen jo rupes näyttään.



_________________
- Jusu
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 26.4.2007 12:44
AvatarWebmasterViestit: 1697Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Jusu kirjoitti:
Taiteellinen johtaja J:kin sai itsestään irti ja kirjautui foorumille.

Hieno homma ja terevtuloa!

Ei voi muuta kuin ihmetellä tätä projektia ja mielenkiinnolla odotetaan lopputulosta. Tänä keväänä ei American Car Show korvaansa lotkauttanut ruumisautojutuille, mutta tässähän on aineksia ensi keväälle sinne tuningpuolelle. ;)

Kyllä täällä liikku huhuja uudesta choppauksestakin, mutta auton omistaja ei ole ainakaan esitellyt tekosiaan, eikä muutenkaan liikoja juorunnut projektin etenemisestä.



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Pe 27.4.2007 13:05
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
saul kirjoitti:
Ei voi muuta kuin ihmetellä tätä projektia ja mielenkiinnolla odotetaan lopputulosta.


Elä huoli, kyllä siitä raatovankkuri tulee... ;)

Moottori jäi eiliseltä nostamatta, mutta jos vaikka tänään? Alusta alkaa olla kuosissa, bensa- ja jarrulinjat on tehty ja pakoputkikin löysi paikkansa. Takaäänenvaimennin ei oikein ottanut istuakseen sellasenaan, joten pakoputkistospecialistimme jäsen T. flowpreppasi sen. Nyt se palvelee paremmin tarkoitustaan. Odotamme mielenkiinnolla ensistarttia ja ääniä?

Alustassa ei tosiaan montaa vanhaa osaa ole, kaikki on joko uusittua tai uudenkarheaa.

Kuva

Kuva

Automaagistakin löytyi vika, siirtäjäakselilta oli päsähtänyt sokka poikki. Harmi vaan että täytyi purkaa alapäästä aika paljon roinaa pois tieltä, että tuohon pääsi käsiksi, kuinkas muuten. Vähän horolta se vaikutti, oli päässyt elämään jo aika paljon, joten luultavsti se vaan väsähti lopullisesti tuon protoilun yhteydessä. Hyvä että poiki nyt, eikä ajossa. Täytyy tästä lähteä kohta kaupoille...

saul kirjoitti:
Tänä keväänä ei American Car Show korvaansa lotkauttanut ruumisautojutuille


Mikäs tää juttu oli? Eivät antaneet osastoa vai?


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Su 29.4.2007 10:27
AvatarWebmasterViestit: 1697Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Ihmettely ja ihailu jatkuu! Ei uskoisi noin siistä auton pohjaa olevan olemassakaan. :skullcool:

Pena kirjoitti:
saul kirjoitti:
Tänä keväänä ei American Car Show korvaansa lotkauttanut ruumisautojutuille

Mikäs tää juttu oli? Eivät antaneet osastoa vai?

Kyselin "kollektiivin puhemiehenä", mutta ei mitään vastausta. Ensi vuonna soitan, niin on pakko antaa jokin vastaus. :twisted:



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Su 29.4.2007 13:46
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Kiitoksia, kiitoksia!

Sinne se vihdoin tipahti, armottoman hieromisen jälkeen:

Kuva

Uusi vanha rattiakselikin saatiin ruorin kera sovitettua paikalleen. Siirtäjä tulee vielä kylkeen kiinni, siinähän ne tarvittavat sitten onkin...

Kuva

Vähän vielä sähköjä ja käymään... Paree olla nätti päivä huomenna!


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Su 29.4.2007 14:41
Viestit: 14Liittynyt: Su 22.4.2007 22:28
saul kirjoitti:
Ihmettely ja ihailu jatkuu! Ei uskoisi noin siistä auton pohjaa olevan olemassakaan. :skullcool:

Pena kirjoitti:
saul kirjoitti:
Tänä keväänä ei American Car Show korvaansa lotkauttanut ruumisautojutuille

Mikäs tää juttu oli? Eivät antaneet osastoa vai?

Kyselin "kollektiivin puhemiehenä", mutta ei mitään vastausta. Ensi vuonna soitan, niin on pakko antaa jokin vastaus. :twisted:


American Car Showssa oli jokunen vuosi takaperin Cadillac Flower Car -projekti (vuosimalli 1958, 1959 vaiko mikä, en muista tarkalleen) näytillä.
Tämä Flower Car on ruumisauto, joka on periaatteessa lava-auton tapainen ja siihen lavakatteen päälle tulevat kukkalaitteet, kukat, seppeleet yms., josta nimitys Flower Car.


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 30.4.2007 8:42
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Noniin... laite hörähti tulille eilisen, ehkä hieman pitkäksikin venähtäneen asennusillan päätteeksi. Lähti muuten ensimmäisellä käymään. Hyvin tuntui pelaavan, ainoa takaisku oli ruiskun ja sytkän yhteinen lämpöanturi, josta taitaa olla molemmat piirit pimenänä. Molemmat yksiköt antoivat tuosta vikakoodin, eikä sieltä vastustakaan löydy. Olisi pitänyt mitata se ennen kasaamista, vaan eipä kaikkea aina muista tehdä. Tuo täytyy vielä vaihtaa ennen cruisailua, siis ellei vielä jotain muuta ilmene. Ruiskuhan tuossa on Bosch LH-Jetronic ja sytkänä saman valmistajan EZ-K, kaikin puolin fiksu paketti käyttöcruiseriin.

Vaihteensiirtäjän nutaamisessa meinasi hajota haima aivan totaalisesti. Ei se 140 sarjan rattivalitsin mitään autuutta tuonut, siitä kun puuttui muutama ratkaiseva osa, jotka piti sitten nyhjästä tyhjästä. Ihan tikissä se ei ole vieläkään, toistaiseksi käytössä on vain P, R, N ja D, pienet pakkovaihteet jäivät puuttumaan. Mutta kutitellaan ne esiin sitten vapun jälkeen...


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ti 1.5.2007 10:23
AvatarWebmasterViestit: 1697Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Vappukruisailuraporttia ja -kuvia? Vai miten kävi? Toivottavasti hyvin! Vai menikö "arkku" niin lujaa, ettei ehtinyt raportointia miettimään tai kuvia ottamaan. ;)

Ja hyvät vaput kaikille nyt näin jälkikäteen... :oops: :)



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ti 1.5.2007 16:04
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
saul kirjoitti:
Vappukruisailuraporttia ja -kuvia? Vai miten kävi? Toivottavasti hyvin! Vai menikö "arkku" niin lujaa, ettei ehtinyt raportointia miettimään tai kuvia ottamaan. ;)


No kyllähän nyt jotain ehdittiin ottamaan! Auto valmistui vapuksi, juuri niinkuin oli aikomus. Jossain on vielä pientä viimeisteltävää, mutta niitähän ehtii... Maalaus tehtiin muutama tunti ennen koeajoa paukkupullolla, ihan niinkuin viimeksikin.Tuossa muutama fiilistelykuva.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Poissa Profiili

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 4/7
98 viestiä
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 0 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja
cron
 
www.ruumisauto.fi
2006-2014 © All rights reserved webmaster[†]ruumisauto.fi