Ostopaikalla, kun tutkiskelin vaunua, niin aloin epäilemään sen valojen toimivuutta. Myyjä tosin kertoi minulle jo puhelimessa, että kyllä sinne ehkä joku tuikku syttyy. No syttyihän sinne. Vasen takavalo. Vilkun, kun laittoi päälle niin molemmat vilkut alkoivat hieman hehkua. Todettiin yhteenääneen, että tästä ei taida selvitä suihkauksella CRC:tä eikä edes pullollisella WD40:ä. Kossu oli heti pois laskuista, koska piti ajaa.
Myyjä oli reilu mies ja antoi kaupanpäällisiksi valosetin, että vaunun sai turvallisesti hinattua uuteen kotiin.
Kotimatka menikin ilman suurempia kommelluksia. Vastaantuleva auto tosin ajoi peuranvasan kuoliaaksi muutama sekunti ennen, kuin me olimme peuran tienylityspaikan kohdalla. Lasten kävi tietysti bambia sääliksi, vaikka se näyttikin ihan Masilta Kessun karjaisun jälkeen. Onneksi vahingot jäi peuraa lukuunottamatta aineellisiksi ja nekin varsin lieviksi.
Kesäloman alettua puin harrastuspöksyt ja taivutin keski-ikäistyvän ja ylipainoisen vartaloni ruumisperävaunun alle. Totesin, että johdot on uusittava alusta lähes loppuun saakka. Sitten pöllähti! Sattui vallan pirusti ja niin sanotusti lamput sammui. Tunnin verran koitin saada silmiä auki. Turhaan! No ei muuta, kun isän avustuksella kohti Terveyskeskusta. Siellä meni ainakin puolitoistatuntia eikä fiilikset parantunu pätkääkään. Sen opin, että kehnoo fiilistä ei kannata pähkäillä monttu auki. Se silmään tarkoitettu puhdistuslitku, mitä se tyttö lorotti minun suuhuni, kun kurotteli pyyhettä tai vastaavaa EI maistu hyvälle.
Lääkäri tutki ja totesi kirjaimellisesti suupielet vaahdossa, että ei voi, kun levitellä antibioottivoidetta kolmentunnin välein ja odotella yön yli.
Jos joku teistä tätä lukevista aikoo lääkäriksi, niin pitäkää suupielet(kin) puhtaana. Ainakaan minun kohdalla vaahtoava lääkäri ei lisännyt uskottavuutta.
Olin kuullut, että silmä putsaa ns. itse itseään ja toivoinkin, että yön aikana tilanne paranisi. En nimittäin kaivannut yhtään enempää luomien vääntelyä ja kiskontaa.
Kuinka ollakkaan! Heräsin seuraavana aamuna n. klo 04:00 ja aloin varovasti raottelemaan silmiä. Ne aukesi! Jipii! Tosin nenänvarsi tuntui kuussataselta hiekkapaperilta.
Sen päivän otin iisisti, mutta seuraavana päivänä jatkoin siitä mihin jäin. Hommasin johtoo, pistokkeen ja erilaisia nippeleitä. Nyt vaunussa kulkee uudet piuhat pohjassa ja kaikki valot pelaa hienosti. Piuhat oli helppo kuljettaa pohjassa, koska se on puuta ja lähes tasainen. Naputtelin kaapelin kiinni taloon tarkoitetuilla pinta-asennusjutskilla.
Toistaiseksi se saa kelvata tuon näköisenä. Loppukesästä olisi tarkoitus pystyttää sille telttatalli suojaksi. Mielessä on pyörinyt myös ajatus uudesta mustasta maalista vielä tämän vuoden puolella ja etu- sekä takaplexien uusimisesta. Uudet tiivisteet on jo tulossa joka ikkunaan.
Otetaa raahallisesti! Varsinkin, kun loma alkoi. Täytyy noi pari avointa ikkunan reikää peittää muovilla, että sen voi ottaa lomareissuun mukaan. Tavaroiden mukaan saamisessa on ollut ongelmia, mutta nyt niille on ihan oma paikka
Palaillaan astialle!