Kirjoittaja Viesti

<  Ruumisautokeskustelu  ~  Päivän ruumisautobongaus!

ViestiLähetetty: Ke 17.8.2011 6:24
AvatarViestit: 349Paikkakunta: TurkuLiittynyt: Ma 13.8.2007 13:24
waild kirjoitti:
Binzin alusta, facelift 210, kotimaista työtä. Allekirjoitan. Juttu sinänsä aika typerä, kun mainitaan omistaja yms.

Omistajan mainitseminen asettaa muuten tuon kilven sumeuttamisen kokonaan uuteen valoon.



_________________
-Willys, turkulainen Piällysmies-

Helkama sport 5000

www.inthend.fi
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ke 17.8.2011 7:06
AvatarWebmasterViestit: 1696Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Willys kirjoitti:
waild kirjoitti:
Binzin alusta, facelift 210, kotimaista työtä. Allekirjoitan. Juttu sinänsä aika typerä, kun mainitaan omistaja yms.

Omistajan mainitseminen asettaa muuten tuon kilven sumeuttamisen kokonaan uuteen valoon.

Totta. Typeryyttähän tuo on koko juttu ja lähinnä epätervettä kuolemanpelkoa.



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ke 17.8.2011 13:54
AvatarViestit: 349Paikkakunta: TurkuLiittynyt: Ma 13.8.2007 13:24
Eipä sillä, itse olisin kyllä varmaan pyrkinyt hoitamaan tuon toisella tavalla.



_________________
-Willys, turkulainen Piällysmies-

Helkama sport 5000

www.inthend.fi
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ke 17.8.2011 13:54
AvatarMiittimarsalkkaViestit: 1588Paikkakunta: JanakkalaLiittynyt: Ma 23.4.2007 16:29
Saul kirjoitti:
Typeryyttähän tuo on koko juttu ja lähinnä epätervettä kuolemanpelkoa.


Täysin samaa mieltä!


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 18.8.2011 5:37
AvatarViestit: 614Paikkakunta: TuusulaLiittynyt: To 26.4.2007 20:07
Make kirjoitti:
Saul kirjoitti:
Typeryyttähän tuo on koko juttu ja lähinnä epätervettä kuolemanpelkoa.


Täysin samaa mieltä!


No juurikin niin...
Tuossa toki mainittiin, että vainaja oli kyydissä, mutta eikö se olisi voinut olla tyhjä arkkukin jos olisi oltu menossa vasta hakemaan vainajaa?


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 18.8.2011 6:38
AvatarViestit: 349Paikkakunta: TurkuLiittynyt: Ma 13.8.2007 13:24
Lippu viittaisi siihen, että vainaja on jo kyydissä.

Yleensä kai tyhjää arkkua kuljetetaan ilman lippua ja ikkunat verhottuna.



_________________
-Willys, turkulainen Piällysmies-

Helkama sport 5000

www.inthend.fi
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: To 18.8.2011 7:13
AvatarMiittimarsalkkaViestit: 1588Paikkakunta: JanakkalaLiittynyt: Ma 23.4.2007 16:29
Willys kirjoitti:
Lippu viittaisi siihen, että vainaja on jo kyydissä.


Näinhän se minun tietääkseni menee. Tyhjää purkkia ei kai tarvii mitenkään piilottaa.


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 18.8.2011 7:18
AvatarViestit: 349Paikkakunta: TurkuLiittynyt: Ma 13.8.2007 13:24
Make kirjoitti:
Tyhjää purkkia ei kai tarvii mitenkään piilottaa.

Ei kai täydykään, mutta ainakin käsittääkseni se on yleinen tapa.



_________________
-Willys, turkulainen Piällysmies-

Helkama sport 5000

www.inthend.fi
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: La 20.8.2011 18:31
AvatarViestit: 1007Paikkakunta: KylmäkoskiLiittynyt: Pe 20.4.2007 17:40
No useinhan on (senverran mitä olen noita käytössä olleita katsellut) noissa kuljetus-osaston ikkunoissa ollut kiinteä tummennus...
No onneksi ei ole tarvinnut muutamaan vuoteen olla noissa tilaisuuksissa joissa on joutunut osallistumaan kuorman purkuun...


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 20.8.2011 20:39
AvatarMiittimarsalkkaViestit: 1588Paikkakunta: JanakkalaLiittynyt: Ma 23.4.2007 16:29
Vanhemmissa ei ainakaan ole ollut verhoja eikä tummennuksia. Ei ainakaan meijän autossa eikä muissakaan saman mallisissa, joita olen läheltä kahtellu. Joissain koripaja-autoissa olen kaihtimia nähnyt.
Niinku tässä:
Kuva


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 20.8.2011 22:17
Viestit: 837Liittynyt: To 25.1.2007 23:23
Make kirjoitti:
Vanhemmissa ei ainakaan ole ollut verhoja eikä tummennuksia. Ei ainakaan meijän autossa eikä muissakaan saman mallisissa, joita olen läheltä kahtellu...

Ei oo munkaan autoihin jääny todistusaineistoo verhoista ja tummennuksetkin on taidettu keksiä vasta vanhemman yksilön aktiiviuran(1959-66) jälkeen...


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ti 23.8.2011 19:28
AvatarWebmasterViestit: 1696Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Tämä on näitä kulttuurieroja. Esim. Italiassa rakentavat aina ruumisautoihin hirveät näyteikkunat, eikä mistään verhoista ole tietoakaan, vaan ennemminkin lisätään vielä hologeenispotit...



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ti 23.8.2011 19:40
AvatarViestit: 349Paikkakunta: TurkuLiittynyt: Ma 13.8.2007 13:24
Saul kirjoitti:
Tämä on näitä kulttuurieroja. Esim. Italiassa rakentavat aina ruumisautoihin hirveät näyteikkunat, eikä mistään verhoista ole tietoakaan, vaan ennemminkin lisätään vielä hologeenispotit...

Eikös niillä Suomessakin piilotella tyhjää lavettia tai paareilla (rumassa kunnossa) olevaa ruumista?



_________________
-Willys, turkulainen Piällysmies-

Helkama sport 5000

www.inthend.fi
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: To 25.8.2011 18:13
AvatarViestit: 1007Paikkakunta: KylmäkoskiLiittynyt: Pe 20.4.2007 17:40
No mulla oli tossa Esterissä sellaiset "puoli tummennukset" eli 2 kpl noin kolmasosan ikkunan korkeudesta olevia tummenusraitoja (väleihin jäi vajaan 5 cm "kurkisteluraot".
Ne tosin raaputettiin pois että oli Lapsien parempi katsella ulos matkan aikana.
Ja muuten hautajaisissa ollessani muistan ainakin Karkkilassa ruumisautoina olleissa Cadilacissa (about vuonna -86) ja Chevyssä (about vuonna -88 tai -89) olleissa oli tummennukset... Ja Vihdissä olleessa Cadilicissa (about vuosi-85)
No jostain syystä ei niin ole tullut kiinnitettyä huomiota muun merkkisiin ruumisautoihin noissa tilaisuuksissa ennen "aktiivi-uraa"
Mutta kyllä nykyisinkin monissa käytössä olevissa on ollut tummennuksia (tosin monissa ei).
Ehkä voisin omien havaintojeni perusteella olettaa että maaseutu-alueilla on enemmän ollut näitä tummennetuin lasein olevia??


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 25.8.2011 20:47
AvatarViestit: 349Paikkakunta: TurkuLiittynyt: Ma 13.8.2007 13:24
Mä siis puhuin verhoista, en tummennuksista. Ihan näppituntumalta sanoisin, että vakiokorisissa käytetään aika paljon tummennuksia ja koritehtaiden autoissa on yleensä kirkkaat lasit + verhot.

Tänään tuli muuten yleltä kuolemadokumentti, jossa näkyi aika paljoa yhtä ruumisautoa ja haastateltiin kuskia.



_________________
-Willys, turkulainen Piällysmies-

Helkama sport 5000

www.inthend.fi
Poissa Profiili WWW

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 27/29
432 viestiä
Mene sivulle Edellinen  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29  Seuraava
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja
cron
 
www.ruumisauto.fi
2006-2014 © All rights reserved webmaster[†]ruumisauto.fi