Kirjoittaja Viesti

<  Ruumisautokeskustelu  ~  Ruumisautojen maksuista?

ViestiLähetetty: Ma 8.4.2013 9:16
Viestit: 15Paikkakunta: MikkeliLiittynyt: Ma 8.4.2013 9:05
Koitin tavata foorumia ees taas, mut en löytänyt varsinaista vastausta ongelmaani. Menen lähipäivinä kattomaan paria ruumisautoehdokasta käyttöautoksi ja tulevaisuutta ajatellen olen pohtinut näitä maksuasioita.

Autohan siis on erikoisauto todennäköisesti, kun se on hauturin käytöstä suoraan jäänyt ja yksityisiä omistajia ei ole välissä mielestäni eli se pitäisi muuttaa hlöautoksi ilmeisesti. Kyseessähän siis on Volvo 245 (tai ehkä 740) bensakoneella.

Minkälaiset käyttömaksut, lähinnä vero/saastemaksu moisessa kapineessa on? Tulevaisuutta ajattelin myös sillä mielellä, että mitä jos sen dieselöisi vaikka 2.4TD -koneelle ja leimaisi 2hlö pakettiautoksi. Entä olisiko siinä etua jos sen leimaisi suoraan bensiinikoneiseksi pakettiautoksi? ja myöhemmin dieselöisi jos innostaisi niin paljon moottorinvaihto, koska nykyinen moottori on kuitenkin melko vähän ajettu, joten ei se kauhian huono voi olla, (115tkm) mutta olen vain mieltynyt enemmän dieselin käyttöominaisuuksiin viime vuosina..



_________________
http://hammartsculptures.blogspot.fi/
http://hammartphotography.blogspot.fi/
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 8.4.2013 14:29
AvatarViestit: 135Paikkakunta: kauhavaLiittynyt: Ma 10.10.2011 21:34
ruumisauto on ihan tavallinen henkilöauto ellei oo pakettiautoksi rekattu ja ja esim 740 ruumisautos on samat maksut kun samanmoises farmaris jos siis ei oo muutettu pakettiautoksi :) tokihan joku voi tarkentaa jos on jotain erityis tapauksia


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 8.4.2013 16:15
Viestit: 15Paikkakunta: MikkeliLiittynyt: Ma 8.4.2013 9:05
Toki jos sen pitäis bensana ja hlöautona, niin lavetin ja väliseinän poistolla sinne sais takapenkin, vai olenko väärässä, niinkuin normi farkussakin. Sen ku viel tekis taittevaks niin sais makuuosaston/ romujen kuskaukseen tilaa..



_________________
http://hammartsculptures.blogspot.fi/
http://hammartphotography.blogspot.fi/
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 8.4.2013 17:00
AvatarWebmasterViestit: 1696Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Henkilöautona jos pitää, niin on helpompi nostaa istumapaikkojen määrää ja saa laittaa sellaiset penkit kuin haluaa, eikä aleta mittailemaan onko riittävän ohut pehmuste tilapäispenkiksi jne. Jos ei ajoja tule hirveästi, niin ei dieselöinti kannata missään mielessä, vaikka vankkumaton dieselautoilija olenkin. Yhdessä ruumisautossa ja mopossa on bensakoneet. :)



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ma 8.4.2013 23:31
Viestit: 15Paikkakunta: MikkeliLiittynyt: Ma 8.4.2013 9:05
itse olen dieselautoilua harrastanut muutaman vuoden vanhojen mersujen parissa ja maastureiden kanssa ja on se jollain lailla "huolettomampi" omilla retkilläni, kun tulee ajettua pitkin maita ja mantuja yksin ja vuodessa kertyy kilometrejä muutenkin ihan kohtuullisesti jo harrastusten takia.. :roll:

toisaalta bensa/dieselin hintaero ei ole kyllä suuri tänä päivänä, mutta silti.

miten mulle on jäänyt sellainen kuva etta monipaikkaisia pakuja ei enää "farmari" -tyyppisistä autoista saa tehdä, siis kovilla tilapäisistuimilla taakse? Korjatkaa, jos olen väärässä...

voishan tuon muuttaa hlöautoksi ensin takapenkin kanssa ja jos innostuu sit suuremmin sitä dieselöimään, niin muuttaa sit takas 2-paikkaiseksi..ehkä turhaa työtä, mutta puuhastelu on kivaa ja kun ei omille töilleen laske hintaa..



_________________
http://hammartsculptures.blogspot.fi/
http://hammartphotography.blogspot.fi/
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ti 9.4.2013 6:23
AvatarMiittimarsalkkaViestit: 1588Paikkakunta: JanakkalaLiittynyt: Ma 23.4.2007 16:29
http://www.ruumisauto.fi/forum/viewtopi ... c&start=15

En nyt kerennyt selata kaikkee läpi, mut vilkases onko tosta Juhan laittamasta linkistä apua. Ei aukee suoraan, mutku kopioi jne.. :)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ti 9.4.2013 9:34
Viestit: 15Paikkakunta: MikkeliLiittynyt: Ma 8.4.2013 9:05
No joo siis hlöautoksi kun leimaa, niin saa normi takapenkin, jos haluaapi (eli lavetti poistoon) ja vyöthän sinne tietty täytyy laittaa.

Mietin jo et ku on pitkällä alustalla, niin mahtuisko sinne kaks penkkiriviä ennen taka-akselia. Tosin en ikäpäivänä tarvii nii paljon istumapaikkoja mihinkään ellen rupea ruumarilla taksia ajamaan.. :shock:

Mutta siis joo 5 paikkaseks hlöautoksi sen nyt taatusti saa, mutta saako sitä leimattua dieselöitäessä 5-paikkaiseksi pakuksi kovalla penkillä eli siis papereissa se lukisi, että 2 paikkainen ja takana 3:lle tilapäisistuin. Ja vöitähän sinne ei sit tartteis laittaa myöskään kovan penkin myötä mielestäni. Diesel pakuna nyt vain ajan takaa sitä, että sais veroa edes hiukkasen alaspäin.

2 paikkaseks pakuks ilman tilapäisistuimiahan sen saa kyllä, mutta sit ylimääräisten henkien kuljettaminen täytyy tehdä salaa eikä saa jäädä kiinni!



_________________
http://hammartsculptures.blogspot.fi/
http://hammartphotography.blogspot.fi/
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ke 10.4.2013 12:16
AvatarViestit: 36Paikkakunta: Suomen WoodstockLiittynyt: To 8.11.2012 22:55
81 ja uudemmissa pitää olla takapenkillä turvavyöt. Itselläni on 79 245 ruumisauto ja katsastuskonttorilla sanottiin että voin asentaa siihen takapenkin ilman turvavöitä. Takapenkki pitää asentaa alkuperäiselle paikalleen alkuperäiskiinnikkeisiin. Yli 5-paikkaiseksi ei ainakaan 240 Volvoa saa, ei riitä kantavuus.

Mielestäni järkevintä olisi dieselöidä Volvo 2-paikkaiseksi pakuksi jos et enempää tarvitse istumapaikkoja ja ajat paljon. Rekisteriotteessa mainittu noin 1500 kilon omapaino ei pidä paikkaansa, painaa paljon enemmän. Painomäärä kikkailtu tehtaan toimesta alas ettei tarvitsisi käyttää c-renkaita. Tuollainen tonnikeiju ei jalkahiellä kulje, itse olen mitannut noin 11 litran kulutuksia nätillä matka-ajolla. Tuskin diesel niin paljon veisi.


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ke 10.4.2013 13:24
AvatarViestit: 135Paikkakunta: kauhavaLiittynyt: Ma 10.10.2011 21:34
PioneerVolvo kirjoitti:
81 ja uudemmissa pitää olla takapenkillä turvavyöt. Itselläni on 79 245 ruumisauto ja katsastuskonttorilla sanottiin että voin asentaa siihen takapenkin ilman turvavöitä. Takapenkki pitää asentaa alkuperäiselle paikalleen alkuperäiskiinnikkeisiin. Yli 5-paikkaiseksi ei ainakaan 240 Volvoa saa, ei riitä kantavuus.

Mielestäni järkevintä olisi dieselöidä Volvo 2-paikkaiseksi pakuksi jos et enempää tarvitse istumapaikkoja ja ajat paljon. Rekisteriotteessa mainittu noin 1500 kilon omapaino ei pidä paikkaansa, painaa paljon enemmän. Painomäärä kikkailtu tehtaan toimesta alas ettei tarvitsisi käyttää c-renkaita. Tuollainen tonnikeiju ei jalkahiellä kulje, itse olen mitannut noin 11 litran kulutuksia nätillä matka-ajolla. Tuskin diesel niin paljon veisi.

1950kg lupaa käyttöohjekirja :)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ke 10.4.2013 22:10
AvatarViestit: 36Paikkakunta: Suomen WoodstockLiittynyt: To 8.11.2012 22:55
Mursu kirjoitti:
PioneerVolvo kirjoitti:
81 ja uudemmissa pitää olla takapenkillä turvavyöt. Itselläni on 79 245 ruumisauto ja katsastuskonttorilla sanottiin että voin asentaa siihen takapenkin ilman turvavöitä. Takapenkki pitää asentaa alkuperäiselle paikalleen alkuperäiskiinnikkeisiin. Yli 5-paikkaiseksi ei ainakaan 240 Volvoa saa, ei riitä kantavuus.

Mielestäni järkevintä olisi dieselöidä Volvo 2-paikkaiseksi pakuksi jos et enempää tarvitse istumapaikkoja ja ajat paljon. Rekisteriotteessa mainittu noin 1500 kilon omapaino ei pidä paikkaansa, painaa paljon enemmän. Painomäärä kikkailtu tehtaan toimesta alas ettei tarvitsisi käyttää c-renkaita. Tuollainen tonnikeiju ei jalkahiellä kulje, itse olen mitannut noin 11 litran kulutuksia nätillä matka-ajolla. Tuskin diesel niin paljon veisi.

1950kg lupaa käyttöohjekirja :)


Se on kokonaispaino (overall weight).


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ke 10.4.2013 22:28
Viestit: 15Paikkakunta: MikkeliLiittynyt: Ma 8.4.2013 9:05
Joo..no nyt tuli haettua 740 ruumari tontille ku 245 meni nenän edestä kaupan..740 on 1400 ja jotain omamassa ja kokonaismassa 1900kg rek.otteen perusteella..saa nähä mitä nyt tolle tekee. Voi olla että leimaan sen hlöautoksi ja duunaan sinne takapenkin. Täytyy udella konttorilta huomenna ku käyn siirtää sen omiin nimiin..

Kuva



_________________
http://hammartsculptures.blogspot.fi/
http://hammartphotography.blogspot.fi/
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 11.4.2013 12:03
AvatarMiittimarsalkkaViestit: 1588Paikkakunta: JanakkalaLiittynyt: Ma 23.4.2007 16:29
Onnea hankinnalle!


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 13.4.2013 20:08
Viestit: 59Liittynyt: Pe 16.5.2008 13:43
Minulla oli juuri samanlainen, rekisteröinti henkilöautoksi tapahtui mitaan puhumatta samalla kun omistaja vaihdoskin. Olin kieltämättä kotona yllättynyt kun papereita katsoin.
Henkilöautoksi muuttamisessa törmäsin pieniin etuoviin ja istuimiin jotka ei käänny edestä pois jotta taakse pääsisi, noh penkit nyt olisi ratkaistavissa,mutta ovi jää kapeaksi. Suunnittelin myös pituussuuntaista istuinta josta olisi voinut levittää parisängyn, mutta takaovestakin kulku lattiarakenteesta johtuen hankalaa.
Mutta, mukava auto, varsinkin pidemmillä matkoilla ja huonoissa keliolosuhteissa todella hyvä peli. 2,3 litran bensakoneella kulutti maantivoittoisessa ajossa n. 9 l/100km. Välillä harmittaa kun möin pois, mutta kuusi autoa tuntui liian paljolta-


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 15.4.2013 0:47
Viestit: 15Paikkakunta: MikkeliLiittynyt: Ma 8.4.2013 9:05
joo siis hlöautoksihan se muuttuu väkisinkin erikoisautosta, kun se tulee "siviilikäyttöön". Kävin siirtää tuon ostamani omiin nimiin ja täti sanoi tiskin takana, että tää on nyt periaatteessa laitonta, että nyt yksityinen siviilihenkilö omistaa erikoisauton. Mutta niinhän se on pakko, kun auto pitää 7pvän aikana muuttaa omiin nimiin, mutta eihän siinä ajassa ketään velvoiteta rakentamaan penkkitsydeemeitä etenkään ku auto on seisonnassa ja leimaamatta.

No katsurilta kyselin penkkiasioita ja 5 paikkaiseksi tuo nyt tulee. Mitään puhetta ei ollut etupenkkien kippauksesta tahi sinne kulkemisesta. Sitä en vielä tiedä miten toteutan sen..takapenkki on jo ja katsuri näytti vihreetä valoa mun turvavyöideoilleni..eiköhän ens viikolla saada jotain aikaiseksin..

teen oman jutun vaikka tonne projektiosioon..



_________________
http://hammartsculptures.blogspot.fi/
http://hammartphotography.blogspot.fi/
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ti 16.4.2013 20:33
AvatarWebmasterViestit: 1696Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Takapenkille pitää olla esteetön kulku. Mielestäni takaluukun kautta kömpimistä ei lasketa esteettömäksi eli pitäis varmaan etupenkkien kipata.



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 1/2
18 viestiä
Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja
cron
 
www.ruumisauto.fi
2006-2014 © All rights reserved webmaster[†]ruumisauto.fi