Kirjoittaja Viesti

<  Ruumisautokeskustelu  ~  Citroen CX -81

ViestiLähetetty: Ma 14.1.2013 16:03
AvatarViestit: 15Paikkakunta: TampereLiittynyt: La 7.7.2012 23:04
Citikka ei tosiaan ole Suomessa ollut kovin yleinen ruumisauto, mutta esim. Saksassa moisia on ollut (ja varmaankin muissakin keskieuroopan maissa?). Tuo asia on tavallaan jopa erikoinen, sillä harvassa eurooppalaisessa farmariautossa on riittävästi sisäpituutta arkun kuljetukseen autoa pidentämättä.

Viime kesänä tuli noin parisenkymmentä yötä itse vietettyä tuolla takaosastossa, loistava reissuauto, kun peti kulkee aina mukana :lol: .

Taustalla oleva on Toyota Grown, moinen auto oli isälläni kun olin pikkupoika, tuosta kuvassa olevasta autosta ei minulla ole mitään tietoa.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 14.1.2013 22:58
AvatarViestit: 90Liittynyt: La 6.1.2007 20:24
Juu, siellä taustalla on tosiaan Toyota Crown MS63, valm. 1971-1974.

Henk.koht. mielipiteenä tämä on kaikista Crown-malleista se kaunein, varsinkin farkkuna :)

Ja erittäin harvinainen Suomessa, varsinkin nyt. Käsittääkseni ruoste söi nämä aika nopeaan. Yhden pakkelilla tilkityn näin 1990-luvulla Tampereella liikenteessä ja sittemmin ei sitäkään ole näkynyt. Kultaiselta lapsuuden 1970-luvulta nämä jäivät lähtemättömästi mieleen... nyt hautausautona tuo korimalli olisi kenties harvinaisempi kuin 1960-luvun Cadillac...?

Lisätietoa ko. mallista vaikka täältä.

* Hearse Society Finland *
http://kiss.to/skywithjimi
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 14.1.2013 23:02
AvatarMiittimarsalkkaViestit: 1588Paikkakunta: JanakkalaLiittynyt: Ma 23.4.2007 16:29
No minä katsoin sen ensin Datsuniksi, mutta sitten ovenkahvoista rupesin epäilemään Toyotaksi ja sehän se sitten on :) Isällä oli 70- ja 80-luvulla pari Crownia Taksina. Sedaneita tosin.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ti 15.1.2013 3:18
AvatarViestit: 135Paikkakunta: kauhavaLiittynyt: Ma 10.10.2011 21:34
näin viimekesänä tommosen farmari crownin tos läheisellä parkkipaikalla valkoinen väriltään :) on ne kyllä hienoja

Poissa Profiili

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 2/2
19 viestiä
Mene sivulle Edellinen  1, 2
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

www.ruumisauto.fi
2006-2014 © All rights reserved webmaster[†]ruumisauto.fi