Kirjoittaja Viesti

<  Ruumisautokeskustelu  ~  Ojavalot

ViestiLähetetty: To 5.1.2012 17:16
Kuin yleisiä nuo ojavalot on? Mulla on semmoset ja lienevät tarpeelliset ku hautausmaalla sukkuloi pimeän aikaan. Onko nuo lailliset Suomen katsastuksessa? Ilmeisesti kuitenkin lisävaruste,kun niin harvoin näkee,mutta lienee tehtaan listalta ruksittavissa toivelistaan?

ViestiLähetetty: To 5.1.2012 17:32
AvatarViestit: 135Paikkakunta: kauhavaLiittynyt: Ma 10.10.2011 21:34

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 5.1.2012 19:39
AvatarViestit: 1007Paikkakunta: KylmäkoskiLiittynyt: Pe 20.4.2007 17:40
Ei... Toi on enämpi niinkuin äärivalo.
Ojavalo (tai ojavalot) on etukulmissa (alhaalla) sijaitsevat valot joilla näkee paremmin tien reunan.
Joskus ennen (silloin wanhaan hyvään aikaan) saattoi keulassa olla ihan erityisesti siihen tarkoitukseen tehty lisävalo...

Pahasti pelkään että on kiellettyjen listalla täällä kielto-laki-maassa.
Ehkä silloin jos on rekisteröitynä erikoisajoneuvoksi tai pakettiautoksi voisi koittaa "työvalo" nimellä saada leimasta läpi.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 5.1.2012 20:10
Mursu kirjoitti:
http://s979.photobucket.com/albums/ae277/mursu1/Volvo%20245%20gl%20ruumis%20-79/?action=view&current=hearselamppu.jpg

-
nii tommosetko

ok no tommoset kun jostain sais...tuntuu vaan olevan vähä kiven alla :roll:

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 5.1.2012 21:09
AvatarMiittimarsalkkaViestit: 1588Paikkakunta: JanakkalaLiittynyt: Ma 23.4.2007 16:29
palolax kirjoitti:
Kuin yleisiä nuo ojavalot on? Mulla on semmoset ja lienevät tarpeelliset ku hautausmaalla sukkuloi pimeän aikaan. Onko nuo lailliset Suomen katsastuksessa? Ilmeisesti kuitenkin lisävaruste,kun niin harvoin näkee,mutta lienee tehtaan listalta ruksittavissa toivelistaan?

Tarkoitat varmaan niitä etulokasuojan alareunassa olevia valoja, jotka syttyy (tai pitäisi syttyä), kun vilkun laittaa päälle? En nyt heti ulkoa muista, että koska Letukoihin nuo ilmestyi, mutta mun käsittääkseni on ihan vakiovaruste. Ovat vaan Suomessa niin vaaralliset, että ei saa olla käytössä.
Vai onko siinä ihan puskuriin ruuvatut pientareelle suunnatut lisävalot?

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 5.1.2012 21:51
Make kirjoitti:
palolax kirjoitti:

Tarkoitat varmaan niitä etulokasuojan alareunassa olevia valoja, jotka syttyy (tai pitäisi syttyä), kun vilkun laittaa päälle? En nyt heti ulkoa muista, että koska Letukoihin nuo ilmestyi, mutta mun käsittääkseni on ihan vakiovaruste. Ovat vaan Suomessa niin vaaralliset, että ei saa olla käytössä.
Vai onko siinä ihan puskuriin ruuvatut pientareelle suunnatut lisävalot?

vaaralliset valot O.o?

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 6.1.2012 1:55
Kyllä minulla on ne toiminnassa. Kahdesti olen niillä katsastanutkin auton.
En kyllä ymmärrä niiden toiminta logiikkaa. Tuntuu et ne palaa milloin sattuu.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 6.1.2012 1:55
Ihan on puskuriin koveretut valot. Ei vaan ole ollu hehkuja edellisellä omistajalla! ja näille on sisällä himmennin jopa.

ViestiLähetetty: Pe 6.1.2012 2:01
Niin tarkoitin niitä puskurin ja lokasuojan välissä olevia valoja.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 6.1.2012 15:06
AvatarMiittimarsalkkaViestit: 1588Paikkakunta: JanakkalaLiittynyt: Ma 23.4.2007 16:29
Samoja valoja minäkin tarkoitin. Niiden pitäis palaa aina, kun vilkku on kytkettynä. Tietenkin vain sen puolen pitäisi palaa jonne vilkku näyttää. Katsastuksessa eivät jaksa enää useinkaan puuttua näihin mitättömiin pikkujuttuihin, jotka ei oikeasti vaaranna mitään.
Aikoinaan, kun näitä valoja jenkkiautoihin tuli, niin ne ei ollut hyväksyttyjä. Sitten, kun euroautoihin alkoi niitä tulemaan, niin ne olivat turvallisuustekijä :lol:
Vähä sama juttu, kun naurettavat ja turhat sähköikkunat, keskuslukitus, ilmastointi jne. Sitten, kun samat varusteet 20-30 vuotta myöhemmin alkoi yleistymään muun maalaisissa autoista, niin niistä tuli aivan loistavia varusteita :lol: Tietenkin eri juttu valot ja varusteet, mutta sama enakkoluuloinen asenne molemmissa ainakin mun käsittääkseni. Eräs mies joskus vuosia sitten toitotti, että kuinka autoilusta menee ilo, jos ei saa vaihtaa vaihteita. Nykyään kamu ajelee autom. vaihteisella Bemarilla :lol:

Onko, Palolax, ne valot alkup. varuste, että ei ole mikään jälkiasennustarvikeviritys? En ole meinaan koskaan moisista kuullut.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 6.1.2012 15:44
En malta olla jatkamatta listaa niskatuilla ja lisäjarruvaloilla...

Poissa Profiili

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 1/1
11 viestiä
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

www.ruumisauto.fi
2006-2014 © All rights reserved webmaster[†]ruumisauto.fi