Kirjoittaja Viesti

<  Projektien esittely  ~  Volvo 245 GL Begravningsbil

ViestiLähetetty: Ke 2.5.2007 13:06
AvatarWebmasterViestit: 1696Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Kyllä ootte ihmemiehiä koko sakki. :shock:

Viimeistelette varmaan vielä ja sitten voisikin jo vähän päivittää tuota tarinaa ja kuvia tuonne autoesittelyyn. ;)



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ke 2.5.2007 15:21
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
saul kirjoitti:
Kyllä ootte ihmemiehiä koko sakki. :shock:


:skulllol:

saul kirjoitti:
Viimeistelette varmaan vielä ja sitten voisikin jo vähän päivittää tuota tarinaa ja kuvia tuonne autoesittelyyn. ;)


Joo, pientä laittoa on. Puuhalistan akuuteimmat ovat tällähetkellä vaihteensiirtäjä sekä itse laatikko. Sitä saa mitä tilaa, vaihteistoksi arvottiin meikäläisen varastosta historialtaan täysi mysteeri, BW55 vuodelta -75, alkujaan 264:sta, V6 koneen perästä. Ajomäärästä ei mitään tietoa. Eikä se nyt ihan tikissä taida olla... Liikkeellelähdössä laatikko luistaa todella paljon, auto lähtee paikaltaan kuin purkka tukasta. Kick-down temppuilee, eikä pykälän vaihto muutenkaan toimi niinkuin pitäisi. Mutta tulipahan kokeiltua! Mulla on jemmassa vielä neljä samanlaista, yhtiökumppaneilla vielä pari lisää, joten eiköhän tilalle vielä toimivakin laatikko löydetä. Nyt tuon laatikon voi nakata tyytyväisenä kaaressa romulavalle, tulihan vihdoin testattua sekin!

Muuten toiminnassa ei ole moitteen sijaa, auto on todella miellyttävä ajaa, menee suoraan eikä vetele. Alusta toimii paljon paremmin kuin normi 200-sarjalaisessa. Pidempi akseliväli rauhoittanee käytöstä kummasti.

Seuraavia dediksiäkin mietittiin. Auto on ilmoitettu tehonmittauspäiville 19. päivä kuluvaa kuuta, joten siihen mennessä pitäisi laittaa pakoränni mutkalle. Välijäähdytin haettiin keulalle sovitettavaksi varastosta jo eilen. Ruiskut luultavasti päivitetään tehokkaampaa 16-venttiilistä versiota vastaaviksi. Samoin öljynjäähdyttimen lisääminen kuuluu samaan pakettiin.

Toinen dedis voisi olla vaikkapa juhannus, siihen mennessä pitäisi olla sisustus kuosissaan. Ja ilmastointi asennettuna. Mutta katsotaan nyt... tekee ihan hyvää välillä cruisailla vaan. 8)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 3.5.2007 23:30
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Tulihan tänäänkin vähän puuhattua, vaihteensiirtäjä laitettiin kuntoon. Nyt saa kaikki pykälät päälle, luksusta? Vaijeri vaihtui paremmin asiansa ajavaan malliin, jospa tuo kestäisi kauemmin kuin edellinen...

Laatikko vaikuttaisi toimivan hyvin kylmänä, mutta alkaa temppuilemaan heti lämmettyään. Täytynee kokeilla oireeseen jäähdyttimen lisäystä. Laatikko vaihtoon sitten vaikka ensiviikolla jos ei muu auta.

Samaten keulaa madallettiin tänään hieman lisää. Nyt alkaa kaivattu etukeno jo hahmottumaan! ;)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 4.5.2007 10:10
Viestit: 5Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ma 19.3.2007 20:45
Pena kirjoitti:
Samaten keulaa madallettiin tänään hieman lisää. Nyt alkaa kaivattu etukeno jo hahmottumaan! ;)


Kuinkas paljon tipahti? ja kuinka se toteutettiin?


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 5.5.2007 0:18
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Wille kirjoitti:
Kuinkas paljon tipahti? ja kuinka se toteutettiin?


No mitähän tuo olis tipahtanu, 30, 40 mm? Otettiin jousista vielä yksi kierros pois... ;) Iskarit vaan alkavat olemaan jo aika kaukana optimi toiminta-alueeltaan, ei tahdo enää vaimentaa kunnolla. Tarttee keksiä jotain...

Tänään löytyi vihdoin myös kauan kaivattu 2500 r/min stall speed limppu, laitetaan tuo seuraavan laatikkokandidaatin kera paikalleen ja kokeillaan, jahka kyllästytään nykyisen askin temppuiluun.


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 5.5.2007 10:07
AvatarModeraattoriViestit: 44Liittynyt: Ti 26.9.2006 14:22
Kyllä on komea. Mattamusta on kerta kaikkiaan hieno väri. Onko nuo etuvanteet mangelsit?


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 5.5.2007 14:51
Viestit: 14Liittynyt: Su 22.4.2007 22:28
Pena kirjoitti:
saul kirjoitti:
Vappukruisailuraporttia ja -kuvia? Vai miten kävi? Toivottavasti hyvin! Vai menikö "arkku" niin lujaa, ettei ehtinyt raportointia miettimään tai kuvia ottamaan. ;)


No kyllähän nyt jotain ehdittiin ottamaan! Auto valmistui vapuksi, juuri niinkuin oli aikomus. Jossain on vielä pientä viimeisteltävää, mutta niitähän ehtii... Maalaus tehtiin muutama tunti ennen koeajoa paukkupullolla, ihan niinkuin viimeksikin.Tuossa muutama fiilistelykuva.



Voisiko saada kuvan tuosta apumiehen puoleisesta kyljestä, johon "istutitte" oven matkustajille?

Mistä osista tuo "uusi" keula on kasattu?


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 5.5.2007 19:23
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Heavy kirjoitti:
Kyllä on komea. Mattamusta on kerta kaikkiaan hieno väri. Onko nuo etuvanteet mangelsit?


Kiitokset, kaikkien puolesta! Mattamusta tulee säilymään päävärinä, parempaa väritystä ei taida tuohon laitteeseen olla. Edessä on juu aidot Mangelsit, koossa 14". Käytiin ruuvaamassa ne irti mun ensiautosta, noi tuli hommattua siihen joskus 9 vuotta takaperin restaurantapäiviltä. Enpä olisi uskonut että ne vielä kerran päätyvät ajoon... Eivät edes täristäneet, vaikka auto oli seissyt niillä sijoillaan noiden päällä jo varmaan 5 vuotta. Goodyearille pisteet hyvistä seisotusrenkaista. Noihin mankuloihin on vieläpä ne pinnakapselitkin olemassa, aito 80-luvun juttu!

Taakse pitäisi vielä keksiä jotain teemaan paremmin sopivaa, nuo tämänhetkiset takatemmit ovat vain lainassa.

Jeppe: täytyy napata kuva siitä kyljestä, nyt ei sattunut löytymään kelvollista kuvaa.

Vai että keulan osia? Koittakaas tunnistaa! Puskuri on 140-sarjan Volvosta ja sen alla olevat tilapäiset vilkku/parkkivalot ovat vanhanliiton 200-sarjalaisesta. Tulevat vaihtumaan jossain vaiheessa. Mutta koittakaahan tunnistaa tuo maski! Vihjataan sen verran että se osa ei ole Volvosta peräisin... ;)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 5.5.2007 19:47
Viestit: 3Paikkakunta: TAMPERELiittynyt: La 5.5.2007 19:46
Maski näyttää olevan jostain jenkistä peräisin, mutta en saa päähäni mistä.


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 5.5.2007 19:59
AvatarWebmasterViestit: 1696Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Olli kirjoitti:
Maski näyttää olevan jostain jenkistä peräisin, mutta en saa päähäni mistä.

Valiantista?

Ja tervetuloa Olli forumille!



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: La 5.5.2007 20:07
Viestit: 837Liittynyt: To 25.1.2007 23:23
Eiköhän toi maski ole Ford Zephyristä :?:


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 5.5.2007 20:10
Viestit: 3Paikkakunta: TAMPERELiittynyt: La 5.5.2007 19:46
Kingswood-59 kirjoitti:
Eiköhän toi maski ole Ford Zephyristä :?:


Siltähän tuo näyttää: Kuva

Ja kiitos toivotuksista :)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 5.5.2007 21:53
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Kingswood-59 kirjoitti:
Eiköhän toi maski ole Ford Zephyristä :?:


Bingo! Ei siinä kauaa mennyt. Onko homma hanskassa muuten vaan, vai löytyykö Zephyr omistettujen autojen listalta?

Tuo maski tosiaan tuli vastaan Teivon Swapissa tänäkeväänä. Mittailtiin päissämme sitä teknisen johtajan kanssa tovi, kunnes tuumasimme että tuosta se tehdään. Ja taiteellinen johtaja, jäsen J. sen sinne sitten sovitti paikalleen. Vähän tarttis kuulemma peltiä vielä leipoa ympärille jeesusteipin peittämämälle alueelle, mutta kattoo nyt koska kiireiltä ehtii!

Haettiin tänään jemma-nimisestä paikasta vähän lisää palikkaa ahtamista ajatellen. Uudet, isommat ärräläiset suuttimet (jotain n. 400 ml/min @ 3bar tai jotain, en muista tarkkaan, sopii pikkuahtamiseen), 16v purkit ja isompi massamittari, happamat ahtoputket sekä isompi kaasuläppäkotelo (960, B6304F:stä kotoisin). Sovitellaan paikalleen tässä lähipäivinä...

Samoin tuli tänään vietettyä muutama tovi auton alla etuakselistoa ja ripustusten kulmia ihmetellen. Viimeinen madallus vei auton ajettavuutta merkittävästi huonompaan suuntaan. Käytös kaarteessa muuttui sangen mielenkiintoiseksi, eikä iskunvaimennuksestakaan voi enää juuri puhua. Eli toisin sanoen, vakioiskareiden toimita-alueesta mentiin jo yli, eivätkä pyöränkulmatkaan ole enää ihan sitä toivottua. Tähän kuitenkin visioitiin useampiakin vaihtoehtoisia ratkaisuja, joten eiköhän tämäkin pieni murhe saada hoidettua! Ulkonäön(?) eteen on tehtävä uhrauksia... ;)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Su 6.5.2007 22:22
Viestit: 837Liittynyt: To 25.1.2007 23:23
Pena kirjoitti:
Kingswood-59 kirjoitti:
Eiköhän toi maski ole Ford Zephyristä :?:


Bingo! Ei siinä kauaa mennyt. Onko homma hanskassa muuten vaan, vai löytyykö Zephyr omistettujen autojen listalta?



En omista/ole omistanut. Voisin kyllä ottaa talteen sopivan yksilön osuessa kohdalle... 8)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 7.5.2007 19:16
Viestit: 3Paikkakunta: TAMPERELiittynyt: La 5.5.2007 19:46
Auto havaittu Hämeenkadulla ja täytyy myöntää että härski peli 8)


Poissa Profiili

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 5/7
98 viestiä
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja
cron
 
www.ruumisauto.fi
2006-2014 © All rights reserved webmaster[†]ruumisauto.fi