Kirjoittaja Viesti

<  Projektien esittely  ~  Volvo 245 GL Begravningsbil

ViestiLähetetty: Su 25.3.2007 10:11
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
saul kirjoitti:
Mistäs sohva? Minun piti hommata Kalmanrautaan sohva ja rattiautomaatin ohjauspylväs hiluineen vaatimattomasti Berliinistä. :oops:


Heh, meidän löyty vähän lähempää, ei tarvinnut ajaa kuin ~130km mansesta metsään. Vanhan Volvon ruuvaaminen Suomessa on kyllä helppoa, palikkaa kun on aika helppo löytää.

Kai se niin tehdään, että ensalkuun laitos niputetaan erillisillä jakkaroilla, kun sellaiset tuossa kerran jo on. Mutta nyt ei ainakaan mikään estä sohvan laittamista lennosta, sitten kun joku sopivan löytää. Eli ei sitten tartte enää tehdä isoja rakenteellisia muutoksia.

Täytyiskin selvittää, mitä vaatumuksia tuon raadon valmistusaikaan on etuistuimille ollut, eli voisiko sohvan tehdä itse? Vai onkohan turvavöiden kiinnityspisteet ne ainoat joille on vaatimuksia..? Hmm...

Wille: No jos se jengi aikanaan ihan itse hinkui päästä sinne puuvillapelloille intoa piukassa, niin kai se orja-nimitys sitten on ihan ok... ;) (ettei ihan sisäpiireilyksi mene, niin jäsen W on se neljäs auton rakentamiseen aktiivisesti osaa ottanut henkilö... ei osakkeenomistaja. kiva kun pääsit tuleen!)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Su 25.3.2007 16:49
AvatarWebmasterViestit: 1697Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Pena kirjoitti:
Täytyiskin selvittää, mitä vaatumuksia tuon raadon valmistusaikaan on etuistuimille ollut, eli voisiko sohvan tehdä itse? Vai onkohan turvavöiden kiinnityspisteet ne ainoat joille on vaatimuksia..? Hmm...

Ai että! Unohdin taas amatöörimäisesti nou pykäläjutut kokonaan. :oops: Eipä luulisi kuitenkaan omassa 1976 -mallisessa mitään ihmeitä vielä vaadittavan eli sohva on varmaan ok. Turvavyöt on tietty oltava vaadittiin niitä tai ei.



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ma 2.4.2007 11:09
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Luvattua päivitystä...

Peltitöissä ollaan vähän kaavailusta aikataulusta jäljessä. Ja tämäkin lähinnä sen vuoksi, että alettiin sitten kuitenkin toteuttamaan tähän väliin niitä aiemmin mainittuja suunniteltuja korimuutoksia, vaikka ei alunperin pitänyt. Miten se menikään, "samalla vaivalla"...

Kuva

Tuossa yksi, etumatkustajien vuotava kattoluukku pellitettiin umpeen ja asennettiin uusi riesa takamatkustajille. Eri luukku kyseessä kuitenkin, tuo takamatkustajille asennettu luukku on alkuperäinen, sellainen lojui irrallaan yhdestä Arabi-mallin 244 GLE:stä purettuna. Edessähän oli sellainen Finlandia-tyyppinen tarvike.

Sitten lisää:

Koska takamatkustajat liikkuvat nykyään pääasiassa omin avuin, eikä takaluukun kautta ole kovin mielekästä könytä takapenkille rötväämään, päätettiin kylkeen tehdä reikä takamatkustajien iloksi. Ovi on hieman saman tyylinen, kuin Honeckerin vanhassa 264 TE limusiinissa, sillä erotuksella, että tämän oven lasi tulee aukeamaan sähköllä alas asti. Niin ja tämä ovi tulee siis ainoastaan oikealle puolelle. Ja kuten limusiineissakin, ovi ei ala suoraan etuovesta, vaan väliin jää n. 20 cm palkki.

Kuva

Kuva

Oven tekeminen ja paikalleen sovittaminen oli savotta sinänsä, siitä voisi kirjoittaa vaikka pienen kirjan... Kuvista näkee millainen tilkkutäkki siitä piti tehdä, jotta saatiin sopimaan. Mutta koska te ette kuitenkaan moisesta selonteosta ole kiinnostuneita, niin tyydyn tiivistämään että ovi koostettiin kolmesta eri 200-sarjan ovesta, lisäksi karmit (242 ja 244 B-pilarit) ovat kahdesta eri autosta. Eli yhteensä tätä ovea varten paalattiin neljä 200-sarjan autoa. Ne uhrattiin raatovankkurin alttarille... ;)

Harjaantunut silmä muuten saattaa erottaa yllä olleista kuvista, että takapyöränaukkoakin on hieman modifioitu...

Mitähän muuta, perä on kohta lukon asennusta vaille valmis, kansi on koneistamossa, alakerta olikin kairattu jo aikaisemmin. Tukivarret ym. sälää on hiekkapuhallettu ja pulverimaalattu, itse asiassa tänäaamuna soitettiin että valmiita ovat, saa mennä hakemaan. Kardaani tarttis vielä lyhentää, niin siinähän ne osat alkaa kohta oleen.

Kori nippuun ja loppukokoonpano, sehän on siinä... ja sit sihahtaa vapun kunniaksi!


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 2.4.2007 15:39
Viestit: 5Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ma 19.3.2007 20:45
Tosta ovesta tuli muuten hiano! :D
Harmillisesti kun nyt noi työt haittaa harrastusta niin ei jouda pajattamaan!
Palaan miesvahvuuteen kyllä parin viikon päästä.

Lainaa:
Kori nippuun ja loppukokoonpano, sehän on siinä... ja sit sihahtaa vapun kunniaksi!


Noinhan se juuri menee! pikku optimismi on aina paikallaan! 8)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 2.4.2007 18:34
AvatarWebmasterViestit: 1697Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
:shock: Hyvä sentään, että jossain päin projektit eteneekin...
Pena kirjoitti:
Oven tekeminen ja paikalleen sovittaminen oli savotta sinänsä, siitä voisi kirjoittaa vaikka pienen kirjan...

Luulisi näin äkkiseltään, että siitä voisi kirjoittaa jo vähintään keskipaksuisen sellaisen 400 sivuisen kirjan.

Pena kirjoitti:
Harjaantunut silmä muuten saattaa erottaa yllä olleista kuvista, että takapyöränaukkoakin on hieman modifioitu...

Ai onko siellä jotkut hirveät levitykset kaarissa?

Pena kirjoitti:
Kardaani tarttis vielä lyhentää, niin siinähän ne osat alkaa kohta oleen.

Mites se? Ihan vain suoraan poikki ja kiinni varovasti omin avuin vai onko jotain erityisiä tasapainotuskikkoja?

Pena kirjoitti:
Kori nippuun ja loppukokoonpano, sehän on siinä... ja sit sihahtaa vapun kunniaksi!

Niin, mutta minkä vuoden vapuksi? :lol: :oops:



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ti 3.4.2007 10:15
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Lainaa:
Ai onko siellä jotkut hirveät levitykset kaarissa?


Saat kai kuvan auki..? Jos tuo näyttää sun silmään hirveältä levitykseltä niin kai sitten.

Lainaa:
Mites se? Ihan vain suoraan poikki ja kiinni varovasti omin avuin vai onko jotain erityisiä tasapainotuskikkoja?


Katsotaan miten aikaa riittää. Jos on muuta tekemistä itsellä niin viedään pajalle, jos jää luppoaikaa niin tehdään itse. Onhan noita porukka lyhentänyt ja jos on tarkka mies ollut asialla niin ei ole välttämättä tarvinnut edes tasapainottaa. Mutta jos pitää niin se tehdään mittareilla ja vastapainoilla... mä en oo klemmari-ihmisiä.

Lainaa:
Niin, mutta minkä vuoden vapuksi? :lol: :oops:


2007. Ei kai tuollaista nyt montaa vuotta jaksa nussia. Menee maku. Kesälle 2007 on jo toiset projektit suunnitteilla...

Mainittakoon nyt, että vapun dedis pitää sisällään sen, että auto liikkuu omin avuin ja on ajettavissa. Sisustat ym. pikkujutut ehtii hieromaan sitten vapun jälkimaininkien tyynnyttyä.


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ti 3.4.2007 12:43
AvatarWebmasterViestit: 1697Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Pena kirjoitti:
Lainaa:
Ai onko siellä jotkut hirveät levitykset kaarissa?

Saat kai kuvan auki..? Jos tuo näyttää sun silmään hirveältä levitykseltä niin kai sitten.

No ei ne kovin hirveät ole, mutta kun originaalivolvoratkaisusta en mitään muista, vaikka tuolla se mm. Volvoseurassa kalmarautakin nukkuu vieläkin talviunta.

Pena kirjoitti:
2007. Ei kai tuollaista nyt montaa vuotta jaksa nussia. Menee maku. Kesälle 2007 on jo toiset projektit suunnitteilla...
Mainittakoon nyt, että vapun dedis pitää sisällään sen, että auto liikkuu omin avuin ja on ajettavissa. Sisustat ym. pikkujutut ehtii hieromaan sitten vapun jälkimaininkien tyynnyttyä.

Sori. Ei kannata katsomosta meikäläisen huudella varsinkaan kun oma rojekti etenee just niin huonosti kuin etenee. :( Eihän sitä sisustaa vappuna tarvitse, eikä tarvitse putsata/remontoidakaan sitten heti vapun jälkeen. ;)



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ti 3.4.2007 14:37
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
saul kirjoitti:
Sori. Ei kannata katsomosta meikäläisen huudella varsinkaan kun oma rojekti etenee just niin huonosti kuin etenee. :( Eihän sitä sisustaa vappuna tarvitse, eikä tarvitse putsata/remontoidakaan sitten heti vapun jälkeen. ;)


Joo... Joskus noi etenee, joskus ei. Pahin tilanne on se kun auto jää seisomaan atoimeiksi purettuna talliin ja mielenkiinto lopahtaa. Kun auton kerran saattaa tuohon tilaan kun se nyt meillä on, niin kyllä sille on asetettava deadline ja saatettava takas ajoon mahdollisimman pian. Muuten jää pian tekemättä. Ikuisuusprojekteja on jo, niitä ei tartteta yhtään lisää...

Tehdään sisusta sitten kun siihen on oikeasti aikaa, ettei pilata hyvää juttua liialla kiireellä.


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 6.4.2007 10:49
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Wille kirjoitti:
Tosta ovesta tuli muuten hiano! :D
Harmillisesti kun nyt noi työt haittaa harrastusta niin ei jouda pajattamaan!
Palaan miesvahvuuteen kyllä parin viikon päästä.


Ei helkkari... onko nyt tosiaan niin, että peltikaton tekemisestä maksetaan paremmin kun ruumisauton rakentamisesta?? On tää kumma maailma... Nooh, selvispä wapun kuskinakin voittaja! ;)

Kansi saatiin eilen koneistuksesta ja perä lukkoineen odottaa loppukokoonpanoa. Eli kaksi kohdetta niputettavana, puhtauttaan kiiltelevistä ja uusista osista. Vähän vaihtelua mätähommiin. Sähkönahkapenkkejä sovitettiin paikalleen ja kojelautakin alkaa hahmottua. Hirvee raivi päällä!


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 6.4.2007 13:07
Viestit: 5Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ma 19.3.2007 20:45
Pena kirjoitti:
Ei helkkari... onko nyt tosiaan niin, että peltikaton tekemisestä maksetaan paremmin kun ruumisauton rakentamisesta?? On tää kumma maailma... Nooh, selvispä wapun kuskinakin voittaja! ;)


kyllä se on siinä katellen... molemmat menee melkein talkoina.
Ja kenetkäs sä nyt sitten kuskiks löysit? Minua on turha kyllä siihen
hommaan laskea! :twisted:

Pena kirjoitti:
Kansi saatiin eilen koneistuksesta ja perä lukkoineen odottaa loppukokoonpanoa. Eli kaksi kohdetta niputettavana, puhtauttaan kiiltelevistä ja uusista osista. Vähän vaihtelua mätähommiin. Sähkönahkapenkkejä sovitettiin paikalleen ja kojelautakin alkaa hahmottua. Hirvee raivi päällä!


Pitäkää toi tahti! Alkaa jo kuullostaa hyvältä!


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Su 8.4.2007 20:09
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Jepjep! Eilen oli pariin viikkoon eka päivä, kun tallilla ei tapahtunut yhtikäs mitään. Oltiin porukalla ACS:ssä viettämässä vapaapäivää. Sitä samaahan se oli kuin aina ennenkin, mutta onneksi oli illalle miitti ja cruisinki tiedossa. Palavan kumin katku rentouttaa kummasti... 8)

Mutta jotain asiaakin, osahankinnoissa tuntuu tuuri vaan jatkuvan. Kardaania ei näillä näkymin sitten tarvitsekaan alkaa lyhentämään, kun taisi löytyä valmiina sopivan mittainen etupätkä nykyisen tilalle. Kaveri tekee tekniikan vaihtoa omaan autoonsa ja siitä jäi yli juuri sopivan mittainen pätkä. Ja autohan on, mikäpä muukaan kuin 760 Executive, eli 15 cm pidennetty erikoismalli! Näitäkin on niin pilvin pimein liikenteessä... ;) Kardaanin etupätkästä kiitokset, Kari H!


Viimeksi muokannut Pena päivämäärä Su 17.6.2007 14:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 9.4.2007 20:57
AvatarViestit: 423Paikkakunta: HelsinkiLiittynyt: Pe 24.11.2006 10:37
Tässähän pitää istua ihan tukevasti penkillä kun tää tiedän projekti etenee niin hurjaa vauhtia että :shock: :shock:
Tuo sivuovi on kyllä näppärän oloinen ratkaisu..Vielä kun olis itelläkin noin paljon aikaa niin etenis omakin projekti vähän eri tahtia :P

Tästä kyllä tulee hieno ja varmasti persoonallinen vankkuri..



_________________
-´68 Jopo & HSL:n julkinen liikennekalusto
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ti 10.4.2007 10:50
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
arnagath kirjoitti:
Tässähän pitää istua ihan tukevasti penkillä kun tää tiedän projekti etenee niin hurjaa vauhtia että :shock: :shock:


Kiitosta, kiitosta... Itsestä on tuntunut lähinnä siltä, että tuo laite on edennyt viimeaikoina tuskaisen hitaasti. Mutta kai se siitä. Kaikkeen pieneen nysväämiseen ja säätämiseen menee pirusti aikaa, eikä tuosta seuraa mitään näkyvää, vaikka homma edistyykin.

Lainaa:
Tästä kyllä tulee hieno ja varmasti persoonallinen vankkuri..


No sitä persoonallista mäkin tässä vähän pelkään... ;)

Pellit alkavat olemaan hahmollaan, joskin vähän vielä kesken. Laitetaan tässä viikolla kuvia tulemaan, kunhan saadaan liimailtua paikalleen.

Sähköpuoli on tälläerää ainoa mikä vähän vielä arveluttaa, alkuperäiselle johtosarjalle kun tuli noutaja. Ajateltiin (tai sitten ei), että tehdääs kerrankin sähköt oman maun mukaisesti, alkuperäisestä ryjästä ei tule käyttöön kuin muutama rele. Katsotaan sietääkö lopputulos päivänvaloa. :skulllol:


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ti 10.4.2007 12:27
AvatarWebmasterViestit: 1697Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Sukat kyllä pyörii jaloissa kun tätä projektia katsomosta katsoo. Oma alkaa tuntumaan sellaiselta haihattelulta, joka ei tule koskaan valmistumaan... :roll:

Pena kirjoitti:
Sähköpuoli on tälläerää ainoa mikä vähän vielä arveluttaa, alkuperäiselle johtosarjalle kun tuli noutaja. Ajateltiin (tai sitten ei), että tehdääs kerrankin sähköt oman maun mukaisesti, alkuperäisestä ryjästä ei tule käyttöön kuin muutama rele. Katsotaan sietääkö lopputulos päivänvaloa. :skulllol:

Sitten nähdään, että tuleeko autosta todella pimeä! :dark: Ja muistakaa tarkistaa kytkennät savun hälvettyä. :skulllol:



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Ti 10.4.2007 22:54
AvatarModeraattoriViestit: 44Liittynyt: Ti 26.9.2006 14:22
saul kirjoitti:
Sitten nähdään, että tuleeko autosta todella pimeä! :dark: Ja muistakaa tarkistaa kytkennät savun hälvettyä. :skulllol:


Värit väreihin ja loput maihin... :lol: :lol:


Poissa Profiili

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 3/7
98 viestiä
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja
cron
 
www.ruumisauto.fi
2006-2014 © All rights reserved webmaster[†]ruumisauto.fi