Kirjoittaja Viesti

<  Projektien esittely  ~  Volvo 245 GL Begravningsbil

ViestiLähetetty: To 1.3.2007 17:14
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
saul kirjoitti:
Hyvin pyörii raato vartaassa! :D


Jep! Lopputulokseen täytyy olla tyytyväinen. Kun painopiste löydettiin (toisella arvauksella kohdalleen... täytynee lotota) tuli teuraasta niin kevyt pyörittää että pikkulapsikin jaksaisi tuota käyttää.

Lainaa:
Mites nuo sivulasit? Näyttävät olevan irti. Miten ne on Volvossa kiinnitetty?


Otettiin irti joo, meinattiin etttä säilyisivät varmimmin ehjinä koritöiden ajan. Kiinnitys oli ihan bulkki, kumitiivisteellä kiinni ilman liimaa. Rakenne sama kuin metritavarana saatavassa reunanauhassa, jossa lasi kiilautuu paikalleen ulkopuolisen koristelistan avulla. Eli ensin lista ulkoa mäkeen, vähän silikonia liukkariksi ja sisältä painamalla ulos... nätisti pullahti.

Sisäpuolella tuossa kyseisessä tiivisteessä on sellainen suht leveä reunus, tuskin löytää ihan heti samanlaista tilalle... Tuollaista rakennetta en ole nähnyt koripajojen käytettävän enää aikoihin. Mutta onneksi orkkikset olivat vielä sen verran hyvässä kunnossa, että voi käyttää uudelleen.

Mersun kattoverhoilu saattaa olla reunoiltaan liimattu, jos se tiivisteen alle menee? Onx kuwaa?


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 1.3.2007 21:29
AvatarModeraattoriViestit: 44Liittynyt: Ti 26.9.2006 14:22
Kyllä tuollainen grilli olisi mahtava juttu pohjaakin rapatessa. Ei tarvisi maata selällään pihalla. Olisi eri helppo tehdä hitsaushommiakin. Aina saisi oikean kohdan sopivaan sentoon. Millaisella kiinnityksellä tuo on autossa kiinni? Onko muuta kuin tökätty nuo putket runkopalkkien sisään?


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 2.3.2007 0:09
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Heavy kirjoitti:
Kyllä tuollainen grilli olisi mahtava juttu pohjaakin rapatessa. Ei tarvisi maata selällään pihalla. Olisi eri helppo tehdä hitsaushommiakin.


Juuri siksi se pitikin tehdä. ;) Vähän mätähommia olis ja tuota...

Lainaa:
Aina saisi oikean kohdan sopivaan sentoon. Millaisella kiinnityksellä tuo on autossa kiinni? Onko muuta kuin tökätty nuo putket runkopalkkien sisään?


Ainesputkesta sopivaksi sorvatut tangot tungettu runkoaisojen sisään puskurien kiinnityskohdista ja naulattu kiinni niillä M14 nupeilla, joilla puskuritkin tulevat kiinni. Tuossa ei alunperin ole ollut kuin kumivaimentimet puskurien takana, myöhemmissähän on sitten ihan iskunvaimenninpatruunat samoilla paikoilla.

Tuumailin jo tuossa että taidan soveltaa tuota sellaisenaan Amazoniin jahka sen pellitöiden aika koittaa, teen vain noihin putkiin adapterit jotka saa Amukan runkoaisoihin kiinni. Kyllä se siitä...


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 5.3.2007 1:52
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Joopa, niin se taas vierähti viikonloppu Nilssonin(?) tajunnanvirran tuotosta ihmetellessä. Parinkymmenen ruostereiän (tai muutaman ison...) lisäksi uusia ei löytynyt kuin muutama lisää. Tekisi mieli kysyä, että kuka hiton puusilmä tämän päästi männäkesänä läpi leimasta... vaan enpä taida sittenkään. ;)

Nyt ollaan projektissa siinä kuuluisassa käännepisteessä, jossa homman koko karmeus yleensä paljastuu. Kaikkeen esille tulleeseen oltiin kuitenkin tälläkertaa varauduttu, joten paalausta ei edes harkittu, vaan projekti jatkuu.

Alustan uusimista valmisteltiin jo aika pitkälle, pohjaan saataneen muutama neliö uutta peltiä lähipäivinä. Nyt ei todellakaan korjailla mitään postimerkin kokoisia reikiä sieltä täältä, vaan vedetään koko lattia uusiksi. Jos tuo koppa olisi mikä tahansa muu kuin tämä, olisi se lentänyt paaliin jo ajat sitten. Allekirjoittanuthan on jo aiemmin paalannut mm. yhden vastaavankuntoisen 240 ambulanssin. Se vaan ei innostanut mihinkään toimenpiteisiin...

Kuva

Tästä lähdetään...


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ke 14.3.2007 12:31
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Pohjan ehjäämiseltä on ehditty tekemään myös hieman hankintoja. Eilen käytiin purkamassa yhden 164 Volvon rattiakseli ja ratti. Nämä komppaavat jo aiemmin huommattua -69 144:n kojelautaa. Niiden hengettömyys sopii paremmin tämän auton henkeen... ;)

Tyyli tulee olemaan suht kliini, ei mitään ylimääräistä näkyviin. Ainoastaan jenkakello rattiputken kylkeen ja thats it. Nopeusmittarihan ei ole katsastusvaruste tämänikäisessä...

Autoon suunniteltuja penkkejä sovitellaan myös lähipäivinä. Ne tullevat olemaan uusimmat osat mitä autoon tulee, niinden valmistusvuosi on -95. Mustaa nahkaa (onko vaihtoehtoja..?) ja sähkösäädöt. Muisti jäänee toteuttamatta, kun pitäisi siirtää luovuttaja-autosta läjä muita moduleja samalta väylältä että tuon featuren saisi toimimaan. Voimme ehkä elää asian kanssa...


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ke 14.3.2007 13:01
AvatarModeraattoriViestit: 553Liittynyt: Su 11.3.2007 15:54
onkos tuo edelleen siinä spray maalatussa mattavärissä vai käynyt läpi suurempaa työskentelyä?



_________________
vainaja.bandcamp.com

'83 chevy caprice stw 305+th350
('83-'89 raatovankkurina)
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 16.3.2007 1:23
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Juha kirjoitti:
onkos tuo edelleen siinä spray maalatussa mattavärissä vai käynyt läpi suurempaa työskentelyä?


On spraymaalissa edelleen. Ihmeen hyvin se kesti kaikki puolitoista vuotta auton pinnassa, ainoastaan tuulilasin yläpuolelta otsapinnasta alkoi loppuaikoina hilseilemään pois. (maalauksen pohjatyöthän sisälsivät yhden kokonaisen fairy-pesun... :D)

Tänään kun tein takapyöränkaarien modausta, niin vanhaa maalia poistaessa sai vuosirenkaista laskea kaikki yksitoista (11) kerrosta maalia ja kittiä auton pinnasta, aina tehtaan ensimmäisestä pohjaväristä alkaen... Kiesus. Eikä noi ruotsalaiset kyllä mitään kovan luokan peltiseppiä ole, Nilssonin(?) koripajan jäljiltä löytyy autosta sellaisia viiden millin kittikerroksia. Tai no... harvassapa nuo oikeasti kitittömät polven päällä yksittäin tehdyt korit ovat. Terveisiä kansankotiin.

Jos tuosta kaikkien korimuutosten jälkeen hyvän haluaa, niin pellille pitäisi vetää koko paska ja aloittaa alusta uudestaan. Vaan veikkaanpa, että sitä ei tämän kevään dedikseen mennessä ehtitä tekemään, raatokiidon kun pitäisi olla wappuna ajossa. We'll see what happens...

Ainoa asia mikä on varma, on se, että väri tulee edelleen säilymään mattamustana, tavalla tai toisella.


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: La 17.3.2007 10:08
AvatarWebmasterViestit: 1696Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Kuvia saadaan varmaankin lisää tänne topicciin ja autoesittelyynkin sitten kun on niide aika?

Suoraan kamerasta ei tietenkään kannata kuvia laittaa, mutta niin kuin olette varmaan huomanneet, niin forumi pienentää kuvia layouttiin sopiviksi ja ne näkee sitten isompana kun niitä klikkaa! ;)



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: La 17.3.2007 11:09
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
saul kirjoitti:
Kuvia saadaan varmaankin lisää tänne topicciin ja autoesittelyynkin sitten kun on niide aika?


Njoo, laitetaan nyt jotain väliaikatietoja:

Kuva

Lattia tuomittiin liiallisesta hapokkuudesta, joten se laikattiin kokonaisuudessaan mäkeen. Se oli joko-tai tilanne, joko paalataan koko paska, tai sitten tehdään siten, että ei tartte heti enskeväänä olla paikkaamassa uudestaan. Vaiheen näkee kuvista...

Kuva

Sisälle hepattiin parit jäykkärit, jotta raami säilyttäisi muotonsa operaation ajan. Ilmeisen hyvin se säilyi, tai on ainakin yhtä kiero kuin aloitettaessa... Lattian kantavat rakenteet tehtiin rhs-putkipalkeista, noiden päälle tulee suht suora peltilattia.

Tällä hetkellä allkirjoittanut puuhailee takapyöränaukkojen kanssa, yhtökumppanien korjatessa kattoa, sen värikkään luukkuhistorian jäljiltä.

Takapyöränaukoille kävi vähän samalla tavalla kuin lattiallekin. Riittävä määrä ruostetta, kittiä, liimasilikonia ja mikkilanganpätkiä yhdistettynä mannekaariin johti samaan lopputulokseen kuin lattiankin kanssa: laikataan koko vanha paska pois ja tehdään uudestaan. ja kun yhtiökumppanit eivät ajatusta vastustaneet (kiitti jätkät), niin tässä sitä ollaan...

Tars vissiin kohta taas tallille lähteä! :D


Viimeksi muokannut Pena päivämäärä Ma 19.3.2007 19:12, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 19.3.2007 17:20
AvatarModeraattoriViestit: 553Liittynyt: Su 11.3.2007 15:54
sullahan on IIIIIIIIIIIIIISO reikä lattian paikalla! hehheh. jaksamista!



_________________
vainaja.bandcamp.com

'83 chevy caprice stw 305+th350
('83-'89 raatovankkurina)
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 19.3.2007 19:16
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Juha kirjoitti:
sullahan on IIIIIIIIIIIIIISO reikä lattian paikalla! hehheh. jaksamista!


Ehei... yksi iso siellä oli kerran, nyt siellä on enää yhdeksän pientä!

Kaksi viikkoa mätähommia takana, ihan kivasti on edennyt. Peltitöiden dedis on kahden viikon päästä, sitten pitäis alkaa jo pikkuhiljaa kasaamaan... Katotaan miten virta riittää.


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 19.3.2007 20:49
Viestit: 5Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ma 19.3.2007 20:45
Pena kirjoitti:

Kaksi viikkoa mätähommia takana, ihan kivasti on edennyt. Peltitöiden dedis on kahden viikon päästä, sitten pitäis alkaa jo pikkuhiljaa kasaamaan... Katotaan miten virta riittää.


Pitäskö meidän jo pikkuhiljaa harkita siirtymistä kahteen vuoroon tossa hitsauksessa! :wink:


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 23.3.2007 11:12
Viestit: 36Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ti 6.2.2007 23:08
Wille kirjoitti:
Pitäskö meidän jo pikkuhiljaa harkita siirtymistä kahteen vuoroon tossa hitsauksessa! :wink:


Ei nyt vielä panikoida. Mutta viikonlopuks vois olla hommia, tuukko tekeen? Sunnuntailta tuplakaljat, ihan normaalisti... :D

Eilen oli taas logistiikkapäivä, haettiin projektiin harvempi perä. Samalla reissulla löytyi ultraharvinainen osa, jollaisen olemassaolosta Volvoissa ei moni ole edes tietoinen: löytyi automaattivaihteisen 144:n rattivaihdevalitsimen mekanismi! Tai ei kokonainen, osa hilppeistä on kadonnut vuosien saatossa, mutta puuttuva sälä on helppo tehdä itse. Montakohan näitäkin on aikanaan Suomessa ollut, ehkä 2 kappaletta?

Tulossa: sohvapenkki eteen... ;)


Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Pe 23.3.2007 16:27
AvatarWebmasterViestit: 1696Paikkakunta: TallinnaLiittynyt: Su 13.8.2006 20:14
Mistäs sohva? Minun piti hommata Kalmanrautaan sohva ja rattiautomaatin ohjauspylväs hiluineen vaatimattomasti Berliinistä. :oops:



_________________
Raskas työ vaatii raskaat huvit...
MB W114 280 E lang 1976 Rappold alias Kalmanrauta
MB W115 240 D lang 1975 Binz "uusi ruumisauto"
EX: MB W124 250 D lang 1993 Autotransformazione Nord-Ovest, myyty hyvään kotiin, MB W124 250 D 1987
Käyttöautona vm. 2009 Smart W451 Coupé CDI
Poissa Profiili WWW
ViestiLähetetty: Pe 23.3.2007 17:55
Viestit: 5Paikkakunta: TampereLiittynyt: Ma 19.3.2007 20:45
Pena kirjoitti:
Ei nyt vielä panikoida. Mutta viikonlopuks vois olla hommia, tuukko tekeen? Sunnuntailta tuplakaljat, ihan normaalisti... :D


Viikonloppu on taas aika paha, etäisyyttä tallille kuitenkin se reipas parisataa kilsaa... Mutta eiköhän tässä taas alkuviikosta palata orjatyövoimaks... :wink:


Poissa Profiili

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 2/7
98 viestiä
Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja
cron
 
www.ruumisauto.fi
2006-2014 © All rights reserved webmaster[†]ruumisauto.fi