Ruumisauto.fi
http://www.ruumisauto.fi/forum/

katastus lähenee
http://www.ruumisauto.fi/forum/viewtopic.php?f=16&t=635
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  palolax [ To 11.10.2012 22:29 ]
Viestin otsikko:  katastus lähenee

mimmosia paineita olette käyttäny ilmaiskareissa takana tossa iskaritestissä?

Kirjoittaja:  Make [ Pe 12.10.2012 6:27 ]
Viestin otsikko: 

Ihan normaalipaineitta voit käyttää. Taitaa mennä läpi, vaikka olisivat tyhjät, jos on mennäkseen. Noin painavaan autoon testiä ei tarvitse edes tietojeni mukaan tehdä. Tekeevät silti ja olen kuullut, että ei ole mennyt läpi, vaikka on ollut uudet iskarit. Humpuukia hyvin pitkälti koko juttu mun mielestä! Rengaspaineet ilmeisesti vaikuttaa myös.

Kirjoittaja:  Kingswood-59 [ Su 14.10.2012 10:08 ]
Viestin otsikko: 

Ilmaiskarit toimivat ihan samalla tavalla kuin tavallisetkin iskarit, mutta niihin on lisätty samaan rakenteeseen ilmapalje apujouseksi.
Eli iskarin ilmanpaine ei sanottavasti vaikuta vaimennustehoon => on ihan sama, minkä verran niissä on painetta katsastukseen mennessä. Yleisesti ottaen kannattaa kutenkin muistaa, että ihan tyhjänä ne kumipalkeet hankaantuvat helposti puhki ja toisaalta tarpeettoman iso paine rasittaa turhaan iskarien kiinnityspisteitä rungossa ja akselistossa.


Ja tosiaan rengaspaineet vaikuttaa jonkin verran testin tulokseen, joten ne kannattaa tarkastaa :wink:


Make kirjoitti:
...olen kuullut, että ei ole mennyt läpi, vaikka on ollut uudet iskarit. Humpuukia hyvin pitkälti koko juttu mun mielestä! Rengaspaineet ilmeisesti vaikuttaa myös.
Ehkä Makekin kuitenkin muistaa ajan ennen iskaritestereitä katsastuksessa, kun katsastusmies paineli vuoronperään auton jokaista kulmaa ja riippuen aamukahvin vahvuudesta ja auringonpilkkujen asennosta kelpuutti tai hylkäsi iskarit? Ainakin minä muistan, kun erään sukulaismiehen vuoden vanhaan ja 3500km ajettuun etuveto-Escoon piti laittaa kaikki iskarit uusiks :shock: Takuuasiahan siitä tietysti tuli ja siinä yhteydessä oli ollut aika kiivasta sanavaihtoa merkkiliikkeen ja katsastuskonttorin välillä...

Tarkkaan ottaen iskaritestissä testataan koko jousitusjärjestelmän vaimennuskykyä, ei vain iskarien kuntoa, joten esim. huonot iskarien kumipuslat ym. ja määrätynlaisissa rakenteissa vika tukivarsienkin puslissa tai jopa väljä pallonivel voi aiheuttaa huonon tuloksen.

Kirjoittaja:  palolax [ Su 14.10.2012 10:56 ]
Viestin otsikko: 

eikun nokka kohti konttoria siis.

Kirjoittaja:  palolax [ Pe 16.11.2012 14:25 ]
Viestin otsikko:  Leimaa yritetty

Happiarvo liian korkea. Onko kokemusta miten tuo happipumppu vaikuttaa asiaan? Eli meinaan ,että saako happiarvo ollakin korkea?

Kirjoittaja:  Teppe [ Pe 16.11.2012 14:37 ]
Viestin otsikko: 

Ei poikkeusta pumpusta huolimatta... Oliks se sen 5% se vuoto mitä sai olla...

Kirjoittaja:  palolax [ Pe 16.11.2012 21:52 ]
Viestin otsikko: 

mulla oli happiarvo 7,2 ja kaikki muut ihan ok. Luin tossa muita foorumeita, ni useampi oli ottanu ilmapumpulta letkun irti katsastuksen ajaksi.

Kirjoittaja:  Make [ La 17.11.2012 11:47 ]
Viestin otsikko: 

Muistitko mainita ilmapumpusta? Mulla ei kertaakaan seitsemän vuoden aikana hylätty, vaikka arvot korkeat. Kerran katsastusmies sanoi, että periaatteessa se putki pitäis irroittaa.

Kirjoittaja:  palolax [ La 17.11.2012 15:55 ]
Viestin otsikko: 

en kyllä maininnu,juu pitänee mennä poriseen pumpusta konttorille tässä vielä. Muuten onko se parkkien sulake siinä kuskin jalkatilassa?

Kirjoittaja:  Make [ Ma 19.11.2012 13:13 ]
Viestin otsikko: 

Perskules, kun en pysty sulakkeen sijaintia varmaksi muistamaan :oops: Sieltä minä etsisin. Jos täälä nyt ei ketään Letukkaihmistä enään pyöri niin yritän muistaa katsoa, jos mun kirjastosta löytyis tieto.

Kirjoittaja:  palolax [ Ma 19.11.2012 23:48 ]
Viestin otsikko: 

kerrotko missä asemalla oot katsastuttanu auton ja päässy happiarvon kanssa läpi, meinaan jos menee täällä tinkaamiseksi,niin soittasin sinne konttorille ja kyselisin kuin siellä menee läpi :) olisko hullu idea

Kirjoittaja:  Make [ Ti 20.11.2012 5:23 ]
Viestin otsikko: 

palolax kirjoitti:
kerrotko missä asemalla oot katsastuttanu auton ja päässy happiarvon kanssa läpi, meinaan jos menee täällä tinkaamiseksi,niin soittasin sinne konttorille ja kyselisin kuin siellä menee läpi :) olisko hullu idea


No ehkä vähä hullu idea :)
Hml:n ja Riihimäen A-Katsastuksessa ja ainakin kahdella muulla konttorilla. En ihan tarkkaan muista millä kaikilla konttuureilla olen käynyt, mutta useammalla kuitenkin ja eri näköisiä ukkeleita ollu tutkimassa.

Kirjoittaja:  palolax [ Ti 20.11.2012 11:32 ]
Viestin otsikko: 

olishan se ollukki hullu idea heh,sillä menin uuelleen vielä tohon kotikonttorille kysymään päästöistä. Nyt oli eri ukkeli ja se hymyili samalla ko suttas yli päästöhuomautukset. Trevlig resa vaan ja lycka till. Jenkin katsastus tosiaan on niin kiinni siitä mimmonen fiilis katsurilla on :) Eipä tarttenu poistaa ilmapumppua.

Kirjoittaja:  Make [ Ti 20.11.2012 12:24 ]
Viestin otsikko: 

palolax kirjoitti:
olishan se ollukki hullu idea heh,sillä menin uuelleen vielä tohon kotikonttorille kysymään päästöistä. Nyt oli eri ukkeli ja se hymyili samalla ko suttas yli päästöhuomautukset. Trevlig resa vaan ja lycka till. Jenkin katsastus tosiaan on niin kiinni siitä mimmonen fiilis katsurilla on :) Eipä tarttenu poistaa ilmapumppua.


No näin se homma toimii! :D

Kirjoittaja:  Riku [ Ti 20.11.2012 19:03 ]
Viestin otsikko: 

Oijoi, nyt vasta huomasin!
Katsastuksessa pitää muistaa vaatia mittaukseen merkkikohtaiset arvot, mikäli ei ole katsurilla ennestään tiedossa.
Aika monella on, ei näköjään kaikilla vielä... Saastelaitteilla varustetulla Chevyllä pitää olla korkeat happiarvot, muuten on vikaa.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/