Kirjoittaja Viesti

<  Tekniset kysymykset  ~  Minkä merkkiset renkaat?!?

ViestiLähetetty: La 21.6.2008 21:01
AvatarViestit: 614Paikkakunta: TuusulaLiittynyt: To 26.4.2007 20:07
Apuva!! Nyt kertokaa äkkiä, minkä merkkiset M/S renkaat on hyvät ja tietty sais olla hinta/laatu suhdekin kohdallaan...
Leevin alle mä niitä olisin laittamassa. Ja ajamassa niillä sit kesät talvet.

Rakas mieheni on pimenny päästään ja lupasi viedä mut maanantaina shoppailemaan :D Rengaskauppaan :D

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Su 22.6.2008 13:54
AvatarMiittimarsalkkaViestit: 1588Paikkakunta: JanakkalaLiittynyt: Ma 23.4.2007 16:29
Paljonkos sulla tulee kilometrejä vuodessa? Aattelin vaa, et, jos ei ihan kauheesti nin osta kitkarenkaat. Hintaluokka valkosivukitkanastoilla oli parivuotta sitten 390-470e sarja ja ilman nastoja halvemmat. Kesällähän ne kuluu vähä herkemmin, kun kesä- tai four season rengas ja äkkinäisissä väistötilanteissa ei ihan parhaimmillaan, mut pitää lumella ihan tautisesti ja jäälläkin paremmin, kun tavallinen jenkki M+S, joilla ei tee talvella hevon peetä, jos vähänki meinaat nauttia ajamisesta tai ajatella omaa ja toisten turvallisuutta.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Su 22.6.2008 19:53
AvatarViestit: 1007Paikkakunta: KylmäkoskiLiittynyt: Pe 20.4.2007 17:40
Itse mieluiten käyttäisin BfG:n renkaita (Bf Goodrich)...
Eli Sinulle en oikeastaan osaa suositella mitään, sillä itse kun paljon ajan hiekkateitä, metsäpolkuja yms. niin ei juuri nuo maantie/ matkaominaisuudet paljoa merkitse (varsinkaan joku rengas-ääni, sillä toinen korva on kuuro ja radio/ mankka huutaa kovalla)...
Ja talveksi kun juuri edellämainitusta syystä nastat haluan (paitsi Pocahontasissa, mutta se onkin neliveto ja "laittoman kokoisilla" renkailla).
Ainakin Bfg:n Winter Slalom on ollut hyvä senkin jälkeen kesällä kun on talven/ kahden jälkeen nypittu nastat pois...

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 23.6.2008 15:37
AvatarViestit: 614Paikkakunta: TuusulaLiittynyt: To 26.4.2007 20:07
Nykysellään on hirveen vaikee sanoa kuin paljon Leevillä tulee ajettua vuoteen, kun nythän mä olen täälä kotona vaan ja syksylläkin kun alotan työt, joudun töihin ja duuniajotkin ajamaan cadilla. Työnantaja aika suoraan sano, että Leevi ei ole sovelias asiakkaiden luona käynti auto :shock:
Aiemmin Leevin mittariin kerty n. 30 000km/v, mut sillon hän oli mun ainokaiseni :wink:

BF Goodrichit se olis ukkokin mullekin mieluusti ostanu, kun on tykästynyt itekin, vaan ei niitä tähän hätään löytyny mistään :?

Olenhan mä kaikki seittämisen talvee pärjänny toki tähänkin asti ihan tommosilla vanhoilla ja vähemmän vanhoilla jenkki M+S:llä. Kyllähän se tietty on välillä syöny naista, kun ei risteyksestä pääse mihkään ja jokukerta olin jumissa jopa huoltoaseman mittarikentällä :twisted:

Nuo nyt sit on jotku "misukat". Aika karkea kuvioiset. Saa nähdä miten heidän kanssaan nyt käy :roll:

Mutta mieli on nyt tyytyväinen ja hymy korvissa asti :D Leevillä ei ole koskaan mulla ollessaan ollu uusia renkaita, vaan nyt on ihan tuliterät :D

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 23.6.2008 18:08
AvatarModeraattoriViestit: 553Liittynyt: Su 11.3.2007 15:54
uuet o aina uuet! meillä taitaa olla goodyearin m+s renkulat ja niillä on paineltu ympäri vuoden. hienosti menee kesällä ja pitoa on riittävästi (?!) talvella! :D sadesäällä saa kyllä perän liikkeelle jos semmoista kaipaa, mutta eihän sitä enää uskalla... :P

'83 chevy caprice stw 305+th350
('83-'89 raatovankkurina)
Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ti 24.6.2008 0:57
Cheyenne kirjoitti:
Itse mieluiten käyttäisin BfG:n renkaita (Bf Goodrich)...
Ainakin Bfg:n Winter Slalom on ollut hyvä senkin jälkeen kesällä kun on talven/ kahden jälkeen nypittu nastat pois...
Ääni tälle... Capricessa oli nastattomat Winterslalomit ympäri vuoden, paljon maantietä mut jonkun verran maaseudullakin liikkumista... Oli ihan hyvät ajaa. Jos Caprice tulee joskus vielä talviajoon, samanlaiset kumit tulee.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ke 9.5.2012 21:39
Nyt on täälläki tohtinu vaihtaa jo kesärenkaat ruumisautoon. Ei tosin ole ko muutama päivä kun sato räntää tuutin täydeltä. Sitä kun ajelee töihin välillä yöaikoihin,niin piti venyttää renkaanvaihtoa. Uuen hallitunkin ostin 15eurolla :) siitä meinas totaalisesti loppua nostovara takarenkaita vaihtaessa, piti laittaa kaksiki kakkosnelosta väliin, vissiin ne ilmaiskarit sinkuu niin mahottomasti tai jotaki?

ViestiLähetetty: To 10.5.2012 7:07
AvatarMiittimarsalkkaViestit: 1588Paikkakunta: JanakkalaLiittynyt: Ma 23.4.2007 16:29
Olisit ostanut kerralla sellaisen 3,5t tunkin. Mulla on ollu pari-3 vuotta Motonetin sellainen ja kamu osti joskus 5-7vuotta sitten Kärkkäisen toriautosta tai jostain vastaavasta halpamyyntilinjurista vastaavan ja on ollut kesät talvet talon nurkalla pihalla ja aina toimii. Mun on sentään parimetrisen katoslipan alla :) Ei kauheen paha hintaisia, kun vertaa noihin pieniin, jotka ei kestä mitn. Ainoo tuollainen iso halpamyyntitunkki, josta huonoja kokemuksia, on Bilteman oranssi. Tallille joskus sellaisen joku hommas eikä ole oikein koskaan kunnolla toiminut.

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 10.5.2012 12:20
Mulla on aikanaan traktorikorjaamosta eläkkeelle jäänyt hallitunkki, jonka päällä lukee 6000kg. En ole kyllä ihan varma, onko kyseessä tunkin paino vai nostokyky :lol: Voi jättää ihan huoletta pihalle, kun sen nostamiseen tarvitaan 3 miestä ja "kääpiötkään" eivät raahaa sitä mihinkään piiloon.

Mielestäni noissa kaikkein halvimmissa tunkeissa pahin ongelma on se, että niiden rungot vääntyvät aika helposti, jos nostelee vähänkin epätasaisella tai vinolla alustalla :?

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: To 10.5.2012 14:14
Ne vääntyy, keikkuu ja hetken päästä ei nosta kun puolet alkuperäisestä :x Olen koittanut lisäillä niihin nestettä, mut ei siitä mitn hyötyä ole ollut. Meijän naapurissa sijaitsevalla VPK:lla on myös meleko rehvakas tunkki, mut perhana, ku se ei oo mun :lol:

Poissa Profiili
ViestiLähetetty: Ma 14.1.2013 23:37
AvatarViestit: 90Liittynyt: La 6.1.2007 20:24
Joo, noin jenkki M+S renkaat on talvella yhtä tyhjän kanssa, mitä pitoon tulee. Ja vielä takavetoisessa autossa...

Ajattelin kokeilla seuraavana Green Diamond -renkaita. Lähipiiristä löytyy kokemusta noista ja ovat ainakin hiljaiset + pehmeät (positiivisessa mielessä) ajaa.

* Hearse Society Finland *
http://kiss.to/skywithjimi
Poissa Profiili

Näytä viestit ajalta:  Järjestä:

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Sivu 1/1
11 viestiä
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa
Etsi tätä:
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin
Hyppää:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

www.ruumisauto.fi
2006-2014 © All rights reserved webmaster[†]ruumisauto.fi